Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Varför har du beställt en Canon 20D?
- Trådstartare hakanv
- Start datum
matnyttige
Aktiv medlem
För då blir jag ju en riktig bra fotograf och kommer att ta fin fina bilder! Äntligen ska jag få några bilder som blir bra.
(Kan inget om foto men Torkel sa att det är en bra kamera)
(Kan inget om foto men Torkel sa att det är en bra kamera)
För att jag behöver en andrakamera som komplement till min mark II. En viktig egenskap är att den ska vara lätt och ändå ha hög kvalitet, det har 20D. Snabbheten är också viktig för mig som pressfotograf.
KGS
Aktiv medlem
matnyttige skrev:
Torkel sa att det är en bra kamera
*asg*
Zilch
Guest
froderberg skrev:
För att jag behöver en andrakamera som komplement till min mark II. En viktig egenskap är att den ska vara lätt och ändå ha hög kvalitet, det har 20D. Snabbheten är också viktig för mig som pressfotograf.
Samma här om man bortser från press biten då jag sysslar med annan sorts fotografering.
matti
Aktiv medlem
Jag har INTE beställt en.....
...20D pga.....
# Den låter som ett tröskverk (kolla ljudfilerna på www.dpreview.com).
# Har endast 6 bilders buffert med RAW, dvs du kan bara fota en dryg sekund med max fart (5bps).
# För mina behov behövs inte upplösningsökningen jämfört med 10D.
/Matti ;-)))
...20D pga.....
# Den låter som ett tröskverk (kolla ljudfilerna på www.dpreview.com).
# Har endast 6 bilders buffert med RAW, dvs du kan bara fota en dryg sekund med max fart (5bps).
# För mina behov behövs inte upplösningsökningen jämfört med 10D.
/Matti ;-)))
matti
Aktiv medlem
Mera skäl....
Ett viktigt skäl som jag glömde......
# Fast jag försöker kan jag inte få min kära flickvän att förstå varför jag måste byta kamera eller skaffa fler kameror var-varannat år (nya gluggar går något lättare att motivera ;-) Hon är så svidande klarsynt och rationell i detta......säger att det är vettigare vi skaffar en bättre barnvagn till vårt andra barn som är på gång.....kan ni förstå, va.....;-)))
Ha´de / Matti
rnyholm skrev:
Jag har inte beställt...
Orsaken till att 20D beställs är, att 10D slutade att ta fina fotografier samma ögonblick 20D nyheten släpptes...
Ungefär som min gamla renault, ifall de sade i tv att följande dag regnar det, så funkade eländet inte alls...
Ett viktigt skäl som jag glömde......
# Fast jag försöker kan jag inte få min kära flickvän att förstå varför jag måste byta kamera eller skaffa fler kameror var-varannat år (nya gluggar går något lättare att motivera ;-) Hon är så svidande klarsynt och rationell i detta......säger att det är vettigare vi skaffar en bättre barnvagn till vårt andra barn som är på gång.....kan ni förstå, va.....;-)))
Ha´de / Matti
rideg
Avslutat medlemskap
Re: Mera skäl....
Man inser utan större svårigheter att en ny DSLR måste prioriteras före en ny barnvagn. Det handlar om att kunna fånga ögonblick som aldrig kommer tillbaka. Ett barn kan man ju...tja...bära omkring i nåt befintligt. (Min kvinna ber mig skriva att hennes skitsnacksdetektor jobbar på övertid när hon hör mig mumla det jag skall skriva). Sedan tror jag inte att man kan fungera som en harmonisk far och ge barnet den trygghet det behöver om man tvingas uppleva tomheten av att inte vara uppgraderad rent prylmässigt. Men dom varken kan eller vill förstå det här, dom små liven.
matti skrev:
...säger att det är vettigare vi skaffar en bättre barnvagn till vårt andra barn som är på gång...
Man inser utan större svårigheter att en ny DSLR måste prioriteras före en ny barnvagn. Det handlar om att kunna fånga ögonblick som aldrig kommer tillbaka. Ett barn kan man ju...tja...bära omkring i nåt befintligt. (Min kvinna ber mig skriva att hennes skitsnacksdetektor jobbar på övertid när hon hör mig mumla det jag skall skriva). Sedan tror jag inte att man kan fungera som en harmonisk far och ge barnet den trygghet det behöver om man tvingas uppleva tomheten av att inte vara uppgraderad rent prylmässigt. Men dom varken kan eller vill förstå det här, dom små liven.
matti
Aktiv medlem
Re: Re: Mera skäl....
STORT GARV!
rideg skrev:
.....skitsnacksdetektor......
STORT GARV!
sagan
Avslutat medlemskap
Hoppas verkligen du har fel...jag tänkte fortsätta plåta med 10D (oxå).rnyholm skrev:
Orsaken till att 20D beställs är, att 10D slutade att ta fina fotografier samma ögonblick 20D nyheten släpptes...
KGS
Aktiv medlem
sagan skrev:
jag tänkte fortsätta plåta med 10D (oxå).
Nu blir jag ju liiiite nyfiken, varför ha två så stabila gluttsnäppor i kameraväskan som amatör?
Att man måste byta upp sej med jämna mellanrum har jag full förståelse för, även om jag gärna vill ha rejält med valuta för uppbytet, men tänker du promenera runt på stan som en välhängd pressfotograf i fortsättningen?
*Nyfiken*