Annons

Varför har du beställt en Canon 20D?

Produkter
(logga in för att koppla)
För då blir jag ju en riktig bra fotograf och kommer att ta fin fina bilder! Äntligen ska jag få några bilder som blir bra.
(Kan inget om foto men Torkel sa att det är en bra kamera)
 
Mats Berggren;
" För då blir jag ju en riktig bra fotograf och kommer att ta fin fina bilder! Äntligen ska jag få några bilder som blir bra.
(Kan inget om foto men Torkel sa att det är en bra kamera)"

Låter som ett klokt beslut! Vilket nummer har du i kön? (C; JANNE
 
För att jag behöver en andrakamera som komplement till min mark II. En viktig egenskap är att den ska vara lätt och ändå ha hög kvalitet, det har 20D. Snabbheten är också viktig för mig som pressfotograf.
 
froderberg skrev:
För att jag behöver en andrakamera som komplement till min mark II. En viktig egenskap är att den ska vara lätt och ändå ha hög kvalitet, det har 20D. Snabbheten är också viktig för mig som pressfotograf.

Samma här om man bortser från press biten då jag sysslar med annan sorts fotografering.
 
Jag har INTE beställt en.....

...20D pga.....

# Den låter som ett tröskverk (kolla ljudfilerna på www.dpreview.com).
# Har endast 6 bilders buffert med RAW, dvs du kan bara fota en dryg sekund med max fart (5bps).
# För mina behov behövs inte upplösningsökningen jämfört med 10D.

/Matti ;-)))
 
Jag har inte beställt...

Orsaken till att 20D beställs är, att 10D slutade att ta fina fotografier samma ögonblick 20D nyheten släpptes...

Ungefär som min gamla renault, ifall de sade i tv att följande dag regnar det, så funkade eländet inte alls...
 
Mera skäl....

rnyholm skrev:
Jag har inte beställt...

Orsaken till att 20D beställs är, att 10D slutade att ta fina fotografier samma ögonblick 20D nyheten släpptes...

Ungefär som min gamla renault, ifall de sade i tv att följande dag regnar det, så funkade eländet inte alls...

Ett viktigt skäl som jag glömde......

# Fast jag försöker kan jag inte få min kära flickvän att förstå varför jag måste byta kamera eller skaffa fler kameror var-varannat år (nya gluggar går något lättare att motivera ;-) Hon är så svidande klarsynt och rationell i detta......säger att det är vettigare vi skaffar en bättre barnvagn till vårt andra barn som är på gång.....kan ni förstå, va.....;-)))

Ha´de / Matti
 
Re: Mera skäl....

matti skrev:
...säger att det är vettigare vi skaffar en bättre barnvagn till vårt andra barn som är på gång...

Man inser utan större svårigheter att en ny DSLR måste prioriteras före en ny barnvagn. Det handlar om att kunna fånga ögonblick som aldrig kommer tillbaka. Ett barn kan man ju...tja...bära omkring i nåt befintligt. (Min kvinna ber mig skriva att hennes skitsnacksdetektor jobbar på övertid när hon hör mig mumla det jag skall skriva). Sedan tror jag inte att man kan fungera som en harmonisk far och ge barnet den trygghet det behöver om man tvingas uppleva tomheten av att inte vara uppgraderad rent prylmässigt. Men dom varken kan eller vill förstå det här, dom små liven.
 
sagan skrev:
jag tänkte fortsätta plåta med 10D (oxå).

Nu blir jag ju liiiite nyfiken, varför ha två så stabila gluttsnäppor i kameraväskan som amatör?

Att man måste byta upp sej med jämna mellanrum har jag full förståelse för, även om jag gärna vill ha rejält med valuta för uppbytet, men tänker du promenera runt på stan som en välhängd pressfotograf i fortsättningen?

*Nyfiken*
 
Amatör?

Jag behöver två hus för att kunna garantera att jobben jag utför går att genomföra även om ett hus skulle sluta fungera.
 
okeeeej, har missat nåt där, trodde inte du var yrkesfotograf, men tar man på sej jobb är det självklart klokt att ha en backup.

Såg framför mej en trend där var o varannan fotograf springer med två, tre, fyra generationers kameror över sina späda axlar ;-)
 
Yrkesfotograf är att ta i, men jag har en hel del fotojobb som extraknäck...20D ska snart vara intjänad :D
 
PS! det är absolut inget nedsättande i begreppet "Amatör" som jag ser det. Ofta(st?) presterar den brinnande amatören intressantare bilder än yrkesfotografen som snabbt måste vidare till nästa jobb o har helt andra krav på sej vad gäller leveranstider och mängd jobb.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.