Ja, det var en fin dag och det är ju inte så vanligt. Men vad jag gör med dåliga bilder? Jaa......vad gör jag? Jo, jag slänger dem om det finns möjlighet till det. Alltså, tänk film nu. B/W: Ett enstaka stolpskott insprängt mellan två bilder som kanske kan kopieras någon gång får vara kvar, jag klipper ju negativen 3 och 3 (mellanformat). Flera dåliga i rad kastas omgående - givetvis.
Dia: Dåliga diabilder t.ex som de jag visar här går omedelbart i cylinderarkivet (utom de som jag visar här som scannats, visas upp här och sedan kastas/raderats).
Problemet är alla diabilder som är tekniskt perfekta och intressanta men det finns bättre - ähhhh ....kanske......som monteras.
De ligger där i sina plastmappar och väntar på att deras tid skall komma.
Om de åtminstne tillhörde samma kategori som dem jag började med här överst på sidan - då kunde man ju få kasta dem.....
Digitalt: Enkelt, de är ju sopor från början....;-)))).
Nä, allvarligt talat det är väl digitalbildens stora fördel, är den dålig så raderas den utan prut!!
Nu har jag nog i det närmaste 2 Tb av olika material, foto, film, ljud etc. här ändå så jag borde nog vara ännu hårdare med att kasta....
Us