---
Aktiv medlem
steinick skrev:
Du skrev faktiskt "de yngre personerna som du har kommit i kontakt med". Och jag svarade att jag kommit i kontakt med hundratals fotoelever.
Jag känner inte riktigt igen din beskrivning från mina elever. Det kan förmodligen bero på att de har varit något äldre och att de specifikt sökt sig till en ren fotoutbildning. Bildsynen har också varierat rätt mycket genom åren.
Om du med soluppgångar och direkt avbildade föremål syftar på mina bilder på Fotosidan, vill jag bara säga att det 37 bilder som finns här inte nödvändigtvis är representativa för min egen typ av fotografi.
När jag talar om yngre så menar jag då i gymnasieåldern upp till låt säga 25 år. Det är ju lite av det här som är saken. Jag kan inte säga att jag känner igen din beskrivning av dina fotoelever heller. Men samtidigt så är det ju så att med det mediabrus som existerar idag så växlar bildsynen också mycket snabbare.
Att dina utlagda bilder inte nödvändigtvis är representativ för din egen typ av fotografi kanske stämmer. Men varför då visa upp dom? Tycker nog att dom är ganska representativa för den (förlåt inpetandet) åldersgrupp som representerar dig.