ANNONS
Annons

varför fota digitalt?

Produkter
(logga in för att koppla)
uge skrev:
Varför fota digitalt, när film är så mycket bättre?
1) Naturvänligt
2) Bättre resultat på utskrift
3) Bättre resultat på bildskärm
4) Reultat direkt
5) Billigare
6) Livslängden
7) Total manuell kontroll
8) Snabbheten
9) Flexibiliteten
10) Tidsbesparande
12) Bättre kameror

;-)

Det är därför man har 2 hårddiskar, varav en är back-up...så tryggt så.

Sen finns det något som heter CD/DVD :)

sagan skrev:
Det är därför man har 2 hårddiskar, varav en är back-up...så tryggt så.

Sen finns det något som heter CD/DVD :)

Har också hört talas som det.. men jag har kollat på en sån där devede men inte sett en enda bild på den. Hur man än vrider på den..

..sedan gick den sönder när jag klämde lite på den.

Filmer som förvaras i bensintanken på en bil överlever antagligen inte så länge. Är det då bilen, bensinen eller kanske kodak & co vi ska skylla på? ;-)

KanonCanon skrev:
Filmer som förvaras i bensintanken på en bil överlever antagligen inte så länge. Är det då bilen, bensinen eller kanske kodak & co vi ska skylla på? ;-)

helt klart är det den som gjort skyddet till filmen. Den måste ju vara bensinsäker! =)

elohim skrev:
helt klart är det den som gjort skyddet till filmen. Den måste ju vara bensinsäker! =)
Men de är inte bensinsäker! Är då filmer bara skit eller kan vi göra nåt annorlunda?

Vad om man förvarar filmerna i kylskåpet?
Problemet löst.

Vad om man använder backup?
Problemet löst.

Svårare är det inte, med digitalt är det bara kunskaperna som sätter begränsningarna. Film försvinner även om du så är einstein.

Jag vill så gärna gå över till digitalt, men ha en systemkamera kvar för att kunna köra min älsklings film..

Så fort jag har råd kommer jag slå till! Varför inte ha en av varje?

Mindre vikt

En icke nämnd fördel med digitalt, tror jag. Man har alltid med sig 100 iso, 200 iso, 400 iso, 800 iso, 1600 iso och ev 3200 iso genom att vrida på en ratt. Det går åt många kilo kamerahus för att snabbt kunna byta film i samma tempo.
PS. Jag fotar fortfarande analogt när jag har kontroll på läget.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar