Annons

varför fota digitalt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ironi vs. uttjatat ämne...

Om man läser den tråden som startade med en i sammanhanget rätt beskedlig fråga (omän befrågad många gånger förr) blir man snart varse att trådens innehåll hitills har nästan enbart rört struntprat/ironi.

Man kan undra om folk har något liv...? Utöver plåtningen vill säga.

Mycket "ordbajsande" har förekommit även innan den här tråden startades, men trenden verkar inte heller, som man kunde tänka sig den borde, sjunka på något vis. Är det bara jag som är trött på allt trams?

Humor är EN sak, trams blir det när man svarar i en tråd med att skriva typ:

"Nähä, det tror inte jag..."

Är det någon mer än jag som vill se en skärpning på detta? *handuppräckning*

Re: Ironi vs. uttjatat ämne...

mangea skrev:
Jajamensan. *räcker upp två händer och vrider skärpeinställningen till ICA ... eller Willys ... eller om det var konsum*

mangea skrev:
Om man läser den tråden som startade med en i sammanhanget rätt beskedlig fråga (omän befrågad många gånger förr) blir man snart varse att trådens innehåll hitills har nästan enbart rört struntprat/ironi.

Mycket "ordbajsande" har förekommit även innan den här tråden startades, men trenden verkar inte heller, som man kunde tänka sig den borde, sjunka på något vis. Är det bara jag som är trött på allt trams?

Hellre trams och flams än de elakheter som levereras i en del trådar här i forumet.

Den som inte kan flamsa lite är nog den som inte har nåt liv...

/ Pia, som håller händerna nedåt så långt det bara går

mangea skrev:
Tja, frågan som ställdes var:

Varför fota digitalt, när film är så mycket bättre?

Känns väl inte så beskedlig när påståendet kommer från frågeställaren i en form som mer eller mindre tigger om vild debatt.
Dessutom; som du säger själv är frågan ställd många gånger innan, och dessa diskussioner har knappast lett till något vettigt. Så varför skulle denna tråd göra det?
"Min pappa är starkare än din". Det är egentligen vad det handlar om. Käbblande hit och dit, på en lite retsam nivå.

Mycket "ordbajsande" har förekommit även innan den här tråden startades, men trenden verkar inte heller, som man kunde tänka sig den borde, sjunka på något vis.
Vi befinner oss i en vs-tråd, mer eller mindre skapad för inte helt och fullt seriösa debatter.

Det där får du gärna utveckla? Får man inte tro saker?

Nä, det tror jag inte, inte i denna tråd i alla fall.

Och jag som skrattat (på riktigt) vissa ställen i tråden. Fast det beror antagligen bara på att jag är tramsig, inte att det fanns nåt som kunde ses humoristiskt ibland då...

F ö finns en rätt kul sida som bl a beskriver troll. Punkt 27 beskriver troll. Om det är humoristiskt eller tramsigt det med, det vete sjutton förstås..
/Lotta ( som just läst alla inlägg)

Senast ändrad:
lotelo skrev:
Och jag som trodde att trådstartaren var ett troll, kanske ska läsa på en gång till..
Mja, egentligen inte...eller jo, om det vore en "seriös" tråd, så. Men det här är ett vs-forum, så det är väl ok att trolla lite:)
Om han frågat så i ett teknik-forum där någon frågade om råd om digitalkameror är det värre.

mangea skrev:

Vaknat på fel sida idag eller?

mangea skrev:

Jag tycker att du uppvisar en skrämmande översittarattityd. Det vore kanske dags för en FS-fråga om hur många medlemmar som vill ha en sida helt ren från felstavningar, ironi och skämt, versus hur många som föredrar att humorfria medlemmar ska avstängas med omedelbar verkan. Jag skriver ofta seriösa svar på problem jag anser mig kunna hjälpa till med och svara på frågor jag tycker mig ha en grundad åsikt om. Men det hindrar mig inte från att skriva "roliga" inlägg ibland. Jag tycker att det livar upp, och det verkar finnas många som tycker som jag. Till skillnad från dig uppskattade jag den här tråden långt mera än övriga digitalt/analogt- trådar som översvämmat FS senaste tiden. Förklaringen är nog att våra personlighetsprofiler skiljer sig åt en hel del. Förresten innehåller citatet ovan ej korrekt satsbyggnad och t o m stavfel, vilket du förargat dig över i en tidigare tråd.

Ja, det kan man undra. Hur känns det själv? För min egen del är det lätt att besvara. Jag har inget liv just nu. Tentapluggar järnet och behöver koppla av på FS några minuter ibland, för att hålla fotoabstinensen i schack, tills väder och ångestnivå tillåter nya kameraäventyr!

Förmodligen. Kanske en eller två till? Vi får väl se om någon mer räcker upp handen. En gjorde det i och för sig, men jag tror tyvärr att han skojade... ;-)

Jag tycker det verkar ganska sunt: A säger "Hur funkar det?", B säger "Såhär!" och C säger "Nähä, det tror inte jag..." Förhoppningsvis lägger C också till en motivering till sitt tyckande, men i vilket fall som helst är hans tyckande aldrig tramsigt.

*Lägger händerna på golvet och hoppar på dem!*

Ursäktar direkt den något aggressiva och grovt ironiserande tonen i ovanstående "ordbajsande" inlägg. Blev kanske väl agiterad... ;-)

/Pontus

vet faktiskt inte om jag räcker upp eller ned handen i denna diskussion..

Bilagor

• untitled-2.jpg
    untitled-2.jpg
    15.9 KB · Visningar: 278
Calle S skrev:
Mja, egentligen inte...eller jo, om det vore en "seriös" tråd, så. Men det här är ett vs-forum, så det är väl ok att trolla lite:)
Det var nog sant. När jag läste på igen så trodde jag förresten att jag hittade ett troll till (på sidan 3). iaf får nåon uppmärksamheten som trollen inte kan andas utan. Eller njäe, det tror jag nog inte ändå vid närmare eftertanke, men det är lätt att fundera på vad vissa är ute efter iaf.

Ibland kanske det handlar om dumhet, ibland om trolltyg?

Carl: *Ramlar av stolen av skratt*
Lotta: Jag tyckte också att det var likt ett troll vid ett tidigare tillfälle, men efter att nu har sett och noga studerat trollet vid upprepade tillfällen har jag bytt åsikt. Den är med största sannolikhet inget troll. Om det är det, är det det mest begåvade och konsekventa troll jag sett! ;-)

/Pontus

Re: Re: Ironi vs. uttjatat ämne...

Walle skrev:
Vaknat på fel sida idag eller?

Det verkar som, så fort någon ryter till eller så undrar man om denne har "vaknat på fel sida" eller hade "mens i morse?", kanske rentav lider av "PMS" trots dennes kön.
Får man inte bara ha en obekväm åsikt om något när man retat sig på det en gång för mycket?

Re: Re: Ironi vs. uttjatat ämne...

Pongu skrev:Jag tycker att du uppvisar en skrämmande översittarattityd. Det vore kanske dags för en FS-fråga om hur många medlemmar som vill ha en sida helt ren från felstavningar, ironi och skämt, versus hur många som föredrar att humorfria medlemmar ska avstängas med omedelbar verkan. Jag skriver ofta seriösa svar på problem jag anser mig kunna hjälpa till med och svara på frågor jag tycker mig ha en grundad åsikt om. Men det hindrar mig inte från att skriva "roliga" inlägg ibland. Jag tycker att det livar upp, och det verkar finnas många som tycker som jag. Till skillnad från dig uppskattade jag den här tråden långt mera än övriga digitalt/analogt- trådar som översvämmat FS senaste tiden. Förklaringen är nog att våra personlighetsprofiler skiljer sig åt en hel del. Förresten innehåller citatet ovan ej korrekt satsbyggnad och t o m stavfel, vilket du förargat dig över i en tidigare tråd.

Tråkigt att du tycker det. Inte alls min mening, men jag har lär mig i livet att tycker man inte något ska man uttrycka det oavsett vad det gäller, inte skämmas till tystnad.

Jag tycker det verkar ganska sunt: A säger "Hur funkar det?", B säger "Såhär!" och C säger "Nähä, det tror inte jag..." Förhoppningsvis lägger C också till en motivering till sitt tyckande, men i vilket fall som helst är hans tyckande aldrig tramsigt.

Det är heller inte det jag syftar på här utan den formen av ordväxlingen som rör ovidkommande snedsprång från ämnet.

Re: Re: Re: Ironi vs. uttjatat ämne...

mangea skrev:
Tråkigt att du tycker det. Inte alls min mening, men jag har lär mig i livet att tycker man inte något ska man uttrycka det oavsett vad det gäller, inte skämmas till tystnad.

Det gläder mig att höra att det inte var din mening. Det var inte min mening att såga av dig längs med fotknölarna heller, men som sagt, man måste säga ifrån när man tycker att något är fel. Jag tror dock att många med mig riskerar att uppfatta det som översittarattityd, och för din egen skull kan det vara bra att vara medveten om detta. Självkännedom gör alltid livet lättare. Därmed inte sagt att man alltid ska hålla käft. Ofta kan kritik dock framföras på ett lite mindre provocerande sätt.

Det är heller inte det jag syftar på här utan den formen av ordväxlingen som rör ovidkommande snedsprång från ämnet.

Det kan vara störande ibland, jag håller med. Oftast sker de största snedsprången dock när en tråd redan betraktas som död. Om man vill återföra diskussionen brukar det inte vara några större problem. Ex: "För att återföra diskussionen till ämnet: Jag tycker om att fotografera med film, oavsett om film eller digitalt är bättre rent objektivt."

/Pontus

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto