Annons

Varför flera pooler samtidigt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Galaxens President

Avslutat medlemskap
Finns det någon poäng med att kunna ha en bild i flera pooler samtidigt?

Var inte en av poolernas syften att bromsa inflödet. I dagsläget går det att tjoppa in en bild i en ny pool after 24 h och på så sätt hamnar den åter bland "nya poolbilder det senaste dygnet", eller?

/Richard (som själv spämmat flera pooler med samma bild och nu bär tagelskjorta)

Håller med. Nu med den nya poolinriktningen blir det ju dock bättre, när man skär ner på antalet kitikpooler.

Är det någon ny strategi på gång rörande poolerna som jag missat?

Kommer man att lägga ner kommentarsmöjligheterna i intressepoolerna? I hope not.

Samtidigt tycker jag det är helt rätt med några få pooler för allmän bildkritik.

Som jag förstått det vill man låta intressepoolerna blomma, men begränsa antalet kritikpooler eftersom flera såna fick negativa effekter, t ex den som diskuteras här. Nu finns ju bara två kritikpooler mot minst fyra förut.

Jag tror inte du behöver vara orolig för att man inte skall kunna kommentera i intressepoolerna.

En lite olycklig effekt är att man idag faktiskt kan plocka ner sin bild från bildkritikpoolen, med bibehållna kommentarer, och sedan lägga upp den igen så att den ånyo poppar upp bland senaste kritikbilder.

jimh skrev:
Ja, det är ju dumt. Hur skulle man hindra det?
Att jag inte tar bort kopplingen som nu, utan bara markerar den inaktiv, då kan ett nytt försök att lägga dit den antingen bara slå på aktivflaggan igen (med bibehållen inlagdtid) eller hindra det.

Ang flera pooler så var tanken var ju att det är OK att tex lägga tex en bild i sin klubbpool och även i Bildkritik. Men som väntat skall ju alltid några "utnyttja systemet" till egen vinning, så vi måste göra något - troligen så att vissa pooler hör ihop i en grupp och man där inte kan lägga in en bild i mer än en, iallafall inom nära tid.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto