Mesch
Aktiv medlem
Det är inget problem -- bara att önska sig en AF som klarar det.
och ett monsterstativ som kan hålla kameran stilla, för handhållet lär bli knöligt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är inget problem -- bara att önska sig en AF som klarar det.
Inget problem. Med ISO 10000000 och en Kerr Cell-slutare använder vi naturligtvis en exponeringstid på 1/1000000000 för att ta hand om vibrartioner i sida och höjd. Med snabb AF tar vi hand om vibrationer fram/bak.och ett monsterstativ som kan hålla kameran stilla, för handhållet lär bli knöligt
Inget problem. Med ISO 10000000 och en Kerr Cell-slutare använder vi naturligtvis en exponeringstid på 1/1000000000 för att ta hand om vibrartioner i sida och höjd. Med snabb AF tar vi hand om vibrationer fram/bak.
En auto-iso som kan ge brusfritt resultat mellan ISO 5-1000000 vore väl trevligt.
Det innebär ju inte att slutare och bländare blir mindre viktig, bara att man friare kan välja en uppsättning som passar bildens komposition i stället för kamerans begränsningar.
Fram för fler ISO & smartare auto-iso:funktioner.
Helst billiga objektiv som ger perfekt resultat mellan bländare 0,2-64 oxo
Fast attan vilket oanvändbart skärpedjup det bör bli runt f 0,2.
(Det kan säkert någon räkna på)
Inte på Nikon D60 och liknande modeller. Där blinkar det bara i sökaren att man inte ligger på bas-ISO.
Min D700 ger för mig godkända bilder mellan ISO100 och ISO6400 vilket räcker fullt tillräckligt för dom flesta bilder jag vill ta.
/Karl
Tyckte nog att jag ställde den fråga,, oxo?!
Givetvis förstår jag att 320 är ett värde mellan 200 och 400,, Men varför skall autoläget kunna välja så mycket mer precist än jag själv? Är det så på alla digitala kameror med möjlighet till auto iso??
k, du har nog rätt angående fotoner. Ej påläst, enbart gymnasiefysik så jag ger mig. Får väl läsa på lite possiondistribution, eller ännu bättre. Gilla vad jag har i handen och ut och fotografera istället.
....fast verklighetsuppfattning är nog en relativ sak. Om hundra år kanske de skrattar åt oss o undrade vad vi tänkte på.... haha så gör vi iaf med rätt nya kunskaper som vi reviderar om o om igen....
/Stefan