Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför fördöms NI av "de duktiga"?

Produkter
(logga in för att koppla)
Bimbo skrev:
Du funderade aldrig på att du med det uttalandet kunde ha gjort just det? Om det handlade om en bild där fotograf och modell är väldigt nöjda med en bild de valt ut och retuscherat tillsammans med PS och NI och får det som kommentar kanske de inte skulle bli så glada. Uppfattningen lär ju bli att fotografen gjort ett dåligt jobb och modellen ser ut som ett sminkat ägg... inte särskilt konstruktivt kanske...
Du tänkte väl adrig på att det var BILDEN av personen som ser ut som ett sminkat ägg. Är du emot bildkritik alltså?? Eller skall den bara få vara små förtjusande utrop av uppmuntrande tillrop? Alltid??
Hur personerna som var råämnet för bilden har jag inte uttalat mig om. Och jag aldrig skulle göra så, inte heller skulle jag känna igen personen i verkligheten eftersom utseendet är helt förvanskat.
Om de blir sårade av att en datormanipulering ger ett besynnerligt resultat ligger det utanför min domvärjo.
Ingen blir dessbättre handikappad av att en arm av personen klonas bort i PS. Det förtjänas att kommas ihåg.
Us
 
Förstår inte problemet. Många, inklusive jag själv, tycker att "för mycket" NI ofta är fult och förstör en bild helt. När vi sen skriver kommenterar till dina och andras bilder återspeglas vår smak i dessa kommentarer, inte så jättekonstigt egentligen va?

Alltså: Många tycker det är fult -> du kommer få många kommentarer som påpekar detta.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.