recman skrev:
Öhh...hmm...har följt trådens utveckling, och nog tog den sig en bra bit bort från grundämnet, men ändå intressant disskusion.
För min egen del, sitter jag med en bild framför mig av "Slitz-klassen" så är det självklart intressant att veta om fotografen har haft syfte/mål/whatever att få fram just en sådan bild. För slänger nån upp en Slitz-bild där syftet var att göra en romantiskt sensuell bild, ja, då kanske den inte är helt lyckad.
Vidare tycker jag att man ALDRIG ska dra in NÅGON form av politik-liknande åsikt i en bildkommentar, oavsett om man personligen anser bilden vara nedlåtande mot kvinnor eller vad det nu kan vara (om det inte skulle vara nåt extremfall, men det har jag aldrig sett under mina år på denna sida). Där anser jag det finns en gräns. Vissa anser att nakna människor inte ska porträtteras, vissa anser nakna människor med silikonbörst ska inte porträtteras osv osv. Alla har sin egen smak och det vill jag ska synas på en sida som denna.
Gillar jag inte bilder på insekter så är det mycket enkelt för mig, jag hoppar helt enkelt förbi de bilderna, lika enkelt är det för människor som anser att "Slitz-bilder" på nåt sätt är sexistiska, skippa dom, stödjerna ni inte det de framställer så titta inte på dom. Måste ju vara upp till var och en.
Sen disskussionen om själva tidningarna (som FHM, Slitz, Moore osv). Var ett tag sedan jag läste dessa, men vet att dom i många fall är skrivna med mycket humor, det är inga rå-fakta-tidsskrifter som man ska ta på superallvar. De reflekterar väl "grabbsnack" precis som det är när ett grabbgäng sitter och snackar skit, inte mer konstigt än så. Man behöver inte vara kvinnofientlig eller ha låg respekt för kvinnor för den sakens skull. Jag VET att även när ett gäng tjejer sitter och pratar så kommer det upp liknande saker åt motsatt håll, så vad är problemet? Jag vet dessutom flera tjejer som med nöje plöjer igenom dessa tidningar då dom finner humorn rolig, hatar dom sitt egna kön då?
Till sist, man ska nog inte tro så lågt om våra unga tjejer att dom är så dumma så dom tror att det enda som gör att man kommer nånstans här i världen är att man fixar sig ett par fotbollar innanför blusen. Dom vet bättre än så, det är jag helt säker på.