ANNONS
Annons

varför blir mina bilder i "Fine" på min Fujikamera i dålig kvalitet?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,

Jag har en Fuju XT20 och plåtade igår med både 56 f1.2 och 50-140 f2.8. Jag har bildstorlek inställd på L3:2 och bildkvalitet på fine. Mina bilder blev mellan 700-900K. Varför så dålig kvalitet? Det blir ju tom bättre när jag fotar med min iPhone? Måste jag välja RAW för att det skall bli bättre?

Supertacksam för all feedback!

Mina filer från samma sensor på XT2an ligger på mellan 10 till ca 20MB.
Med de två objektiven skall resultaten vara fantastiska. Jag har printat fina 100cm×70cm fineart taget med XT2an i jpg.
Jag har för över via app utan problem.
Något stämmer verkligen inte på din kamera eller app

Mina filer från samma sensor på XT2an ligger på mellan 10 till ca 20MB.
Med de två objektiven skall resultaten vara fantastiska. Jag har printat fina 100cm×70cm fineart taget med XT2an i jpg.
Jag har för över via app utan problem.
Något stämmer verkligen inte på din kamera eller app
Tack Johan! Precis vad jag misstänkt. Grejen är att det alltid har varit så här ända sedan början ser jag nu närjag kollar gamla bilder. Har inte upptäckt det förrän jag nu skulle beställa bilder eftersom jag annars använder bilder mest för sociala medier och vår hemsida. Jag har mejlat Scandianvian photo och frågat dem.

Tack Johan! Precis vad jag misstänkt. Grejen är att det alltid har varit så här ända sedan början ser jag nu närjag kollar gamla bilder. Har inte upptäckt det förrän jag nu skulle beställa bilder eftersom jag annars använder bilder mest för sociala medier och vår hemsida. Jag har mejlat Scandianvian photo och frågat dem.
Nu när jag tar bilderna direkt till datorn så blir de runt 10-12 MB så det måste ju vara ngt galet med överföringen....

På Nikon har jag för mig att som standard så för det över bilder i 2 megapixel till mobilen. Nu för jag aldrig några bilder till mobilen på det sättet. Men det är säkert en inställning i appen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar