Annons

Varför blir det så när man tar bort en bild?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker det vore jätteintressant att veta varför databasen beter sig så som Elin beskriver. Låter ju inte direkt som ett "vanligt" problem i mina öron. Möjligt att jag är lite osmart som inte fattar men jag tycker det verkar ganska orimligt att det funkar vissa gånger och andra inte, funkar för vissa medlemmar men inte för andra...

Finns det några teorier om varför databasen skulle bete sig så?
/Lotta (alltid nyfiken)
 
Senast ändrad:
Jag tror dom undersöker koden nu, men sådant tar väl tid antar jag :) Jaja, är glad att jag frågade i alla fall, för frågar man ingenting så får man ju aldrig veta.

Till frukosten gott folk!
 
Tja, kollat koden har jag gjort och ser ingen skillnad i sökningen som listar ut vilka bilder man redan laddat och den som summerar dem.

Vi gör såhär; nästa gång det händer - maila mig då *direkt* och tala om när bilden som togs bort hade laddats upp samt vilka andra bilder som laddats upp inom 7 dagar (listan).

(Och som sagts tidigare; det är ju antalet bilder som laddas upp som vi vill begränsa, för att begränsa inflödet. Att ladda upp och sedan radera publicerade bilder inom 7 dar är inte OK. Troligen gör jag en regel framöver som gör det omöjligt att radera en bild (man kan dock avpublicera den) inom 7 dagar från uppladdandet.
 
Hej Christer och tack för all tid du lagt ned på min fråga!

Fast nu kommer jag nog inte att våga radera en bild längre, så mysteriet får väl vara "olöst", men om jag iframtiden klantar mig så skall jag maila dig på direkten!
 
Jo just, men vad gör man då när man uppnått sin maxgräns, dvs 75 uppladdade bilder?! Återgår radera funktionen då?
 
Elin: Tanken är att bilden inte ska gå att radera inom 7 dagar från att den har laddats upp. :)
När 7 dagar har passerat ska man kunna radera den.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.