Annons

Varför blir det så när man tar bort en bild?

Produkter
(logga in för att koppla)

i c o n

Avslutat medlemskap
Hej gott folk! Jag har en fråga, som silvermedlem får man ju ladda upp 7 bilder i veckan. Men när jag ex laddat upp en bild och kommit på "nä, den här var inte bra, jag tar bort den och lägger in en annan istället", så räknas ändock den borttagna bilden som en uppladdad.

För man vill ju inte byta ut en bild mot en annan om den redan fått någon kommentar, då blir det missvisande.

Skall det vara så?
 
Du menar alltså du tar bort en rätt ny som du laddat upp inom de senaste 7 dagarna? Och använder "Radera"? Ja då borde det ju gå...

(Det görs en sökning på antalet bilder som laddats upp de senaste 7 dagarna. Är det 7 så är det stopp; har du nu tagit bort en av dessa borde den summan bli 6)
 
Jo, jag laddade ju upp bilden alldeles nyligen, tog sedan bort den, och ersatte den med en ny.

ibland har det funkat att ta bort, och ibland inte, så nu har jag "förlorat" en bild för den här veckan.
 
När du skall ladda upp och det står att du inte får; ser du en lista på vilka de senast inladdade är då? Skicka mig den listan så skall jag kika på datumen.
 
Hej. Måste bara påpeka att jag har samma problem. För mig har det aldrig funkat att ta bort en av de senaste inlagda bilderna utan att "förlora" en uppladdning. Det känns riktigt tråkigt när man faktiskt betalar för att vara silvermedlem.

MVH /Daniel Knutsen
 
Jag förstår inte vad ni menar faktiskt.

Titta på datumen i listan ni får då spärren träder in. Är inte alla 7 bilderna uppladdade inom senaste veckan?
 
Grejjen är att bilderna listas korrekt. Det är antalet bilder som är mysko.

Ett exempel: Jag har sju bilder jag får ladda upp. Jag laddar upp fyra bilder samtidigt. Sen ångrar jag mig och raderar en av dem. Då borde jag ju ha fyra bilder kvar att ladda upp. Men jag kan ändå bara ladda upp tre. Alltså har jag totalt bara fått ladda upp sex bilder.

Jag tycker det verkar som att FS inte märker att man tar bort en bild. Skulle jag tex ångra alla de fyra bilder jag laddade upp samtidigt skulle jag "förlora" fyra bilder.

MVH /Daniel
 
Ett bra ex på detta är att jag och Daniel blev silvermedlemmar samtidigt, jag har 30 bilder uppe nu, och han har 28 det visar ju att det "försvinner" bilder.

Innan vi blev silvermedlemmar hade jag två bilder mindre uppladdade än honom, och nu är det helt tvärtom.
 
Har man laddat upp fyra bilder och sedan raderar dessa har man ju faktiskt fortfarande laddat upp fyra bilder.
Datorer är omedgörliga!

För att gå runt detta så ladda upp en ny version av befintlig bild som då skrivs över.
Kommentarer och dyligt ligger då kvar.
 
Ok, men det är ju just det som är problemet, då får man klagomål trots att man skrivit att bilden är utbytt :(

Tack för ditt svar.
 
Ja... Det kanske är sant... Men det ska ju ändå gå att fixa detta tycker jag...

Dessutom vill jag inte ladda upp en ny bild över en gammal bild om den andra har fått kommentarer. Då blir ju kommentarena missvisande som Elin säger.
 
Hehe... Jadu Lotta... Ibland så ångrar man sig. Det gör nog alla nån gång... Det är klart jag tänker till innan jag läggar upp mina bilder. Jag är inte dum i huvudet. Men alla kan ju göra misstag.
 
Nej, ni skall inte gå runt våra regler... Och förresten är det rätt meningslöst att göra så, bilden kommer ju inte med i Nya bilder etc och ingen lär se se den, och det är missvisande kommentarer.

Och det är inte som du skriver Hasse; en borttagen bild räknas inte med - det finns inget minne.

Jag skall kolla på koden igen varför "fenomenet" uppstår; det är svårt att simulera och förklara då jag inte vet när exakt det gjordes, vilka bilder som låg inne just då etc.

Notera att det inte handlar om hela veckor i uträkningen - varje gång man går in och skall ladda upp en bild räknas ett klockslag fram (aktuell tid minus 7*24 timmar). Sedan sker en sökning efter hur många bilder som har en uppladdningsklockslag senare än detta.

Nästa gång man går in och skall ladda upp gäller en ny tidsgräns osv. På uppladdningssidan ser man, om man gått över maxgränsen, när man kan ladda upp en bild till.
 
Hasse, jo men ibland är folk snabba med att kommentera....

Jamen Lotta :) ibland står man ju i valet och kvalet mellan två bilder :D och då är det vällan lätt att att man ångrar sig.
 
Tack Christer, om det loggas något av det jag laddat upp tidigare så hette förra bilden "Icon" (den som jag tog bort för att ersätta och som åt upp min rätt att ladda upp en till), jag vet ju inte hur mycket information era servrar registrerar :)
 
I c o n skrev:
Jamen Lotta :) ibland står man ju i valet och kvalet mellan två bilder :D och då är det vällan lätt att att man ångrar sig.

Jaja, alla funkar vi ju olika. Själv tänker jag ett bra tag innan jag bestämmer mig för att ladda upp..
/Lotta
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.