Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför bara killar?

Produkter
(logga in för att koppla)

gnomes

Medlem
Kollade in lite vilka som hade Nikon D1H, D1X, D2H och D2X i sina kamraväskor och det var bara killar. Är vi mer fixerade vid teknik och status eller vill vi ha bättre grejer än tjejer?
 
gnomes skrev:
Kollade in lite vilka som hade Nikon D1H, D1X, D2H och D2X i sina kamraväskor och det var bara killar. Är vi mer fixerade vid teknik och status eller vill vi ha bättre grejer än tjejer?

Visst är vi olika, män och kvinnor.

Hannarna i fågelvärden är ju också oftast de mer färgglada, ligger uppenbara likheter där. Vi är inte så olika djuren.

Att män har tagit för sig i världen genom tiderna på andra sätt och ofta mer våldsamt sätt jämfört med kvinnor är uppenbart, tror inte heller det är så konstigt.

Vi män tenderar att satsa lite hårdare in i konfrontation med våra intressen.

Mvh Niclas,
 
Re: Re: Varför bara killar?

Niclasfoto skrev:
Visst är vi olika, män och kvinnor.

Hannarna i fågelvärden är ju också oftast de mer färgglada, ligger uppenbara likheter där. Vi är inte så olika djuren.

Att män har tagit för sig i världen genom tiderna på andra sätt och ofta mer våldsamt sätt jämfört med kvinnor är uppenbart, tror inte heller det är så konstigt.

Vi män tenderar att satsa lite hårdare in i konfrontation med våra intressen.

Mvh Niclas,
Det ligger kanske så djupt att vi får tänka på djuren, även om jag inte vill gå så längt som fåglarnas olikheter.
 
Visst finns det tjejer som har dessa kameror, men jag tror nog det är vanligare att killar ”flashar” med vad de har i kameraväskan här på FS.
 
mipert skrev:
Visst finns det tjejer som har dessa kameror, men jag tror nog det är vanligare att killar ”flashar” med vad de har i kameraväskan här på FS.

Jo i brist på annat att "flasha" med så får det bli ett långt teleobjektiv...
 
Det pinsamma uppstår väl när inte bilderna står i proportion med vad linserna man äger klarar av att prestera;) Kanske därför jag inte våga flasha med mina några linser;)
 
fotomatic skrev:
kvinnoförtryck!
Ursäkta! Menar du att det är kvinnoförtryck att de som köper Nikon D1H, D1X osv är män? Om nått skapar en känsla av "förtryck" är det nog uttalanden som ditt... Ju fler som säger att någon är förtryckt, desto troligare att denne känner sig förtryckt.

Sen må det hända att vissa köper det dyraste för sin egen fåfänga. Ingen anledning att vi andra ska behöva bry oss, eller?
 
Senast ändrad:
gnomes skrev:
Kollade in lite vilka som hade Nikon D1H, D1X, D2H och D2X i sina kamraväskor och det var bara killar. Är vi mer fixerade vid teknik och status eller vill vi ha bättre grejer än tjejer?

Vet inte.. Personligen skulle jag också flasha med en D2X... om jag hade råd att köpa en.. Just nu prioriterar jag dock en resa istället.. Får bli senare. Mina bilder är bra ändå, men det skulle ju vara kul att ha en ny kanon! =D

// Linda
 
Generaliserar man så tror jag att fler killar är teknik intresserade än tjejer. Men flashigare, nä.
Säkert är det en ekonomisk fråga också, tjejer tjänar sämre, prioritetar annorlunda.
Men vi är ju olika och det ligger säkert djupt rotat i våra gener, tror jag
mvh Carina
 
Varför tjejer INTE har köpt de kameror du nämner vet jag inte, den frågan tror jag det är bäst att tjejer svarar på. Jag kan bara tala om varför jag köpte de kameror jag gjorde:

Jag behövde dem helt enkelt för att kunna utföra mina fotouppdrag och utveckla min verksamhet.

Hade bra allihopa!:)

/Martin
 
Proffskameror är ganska tunga också. Men mycket tror jag beror på att killar generellt är mer förtjusta i prylar än tjejer ÄR.
 
En man har i snitt dubbla muskelkraften i hand/hanled jämfört med kvinnor, så det är inte så märkligt om kvinnor i allmänhet inte är så förtjusta i tunga kameror.
 
Re: Re: Varför bara killar?

Niclasfoto skrev:
Visst är vi olika, män och kvinnor.

..................................

Vi män tenderar att satsa lite hårdare in i konfrontation med våra intressen.

Mvh Niclas,
Jaha ja, det måste vara en eufemism för uttrycket "pojkar blir aldrig vuxna, det är bara leksakerna som blir dyrare".
Us
 
Jag kommer aldrig att köpa en kamera i den prisklassen som D2X mfl ligger i. Helt enkelt för att jag anser det vara sinnessjuka priser. :)
Dessutom väger proffshusen för mycket. Jag har känt på en D2X.
Inte undra på att objektiven måste ha VR etc för att få ordning på skakningsoskärpan. :)

Själv väntar jag på att 300D ska komma ner i vettigt pris. :)
 
Kvinnor kanske är klokare än män och lättare inser att de inte kommer att ta bättre bilder med dyrare kameror om de inte har erfarenheten och kunskapen att utnyttja dem?

Aha, kvinnor är smartast.
Åhå, kvinnor är smaaartast........
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.