Annons

Varför bör jag byta upp mig till en Nikon D2X?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nä, sorry Peter, går inte att jämföra...
Ungefär som äkta päls och fusk...:))
Nu får jag väl på pälsen av nåra för det också:))
 
Nä, jag är nöjd som det är..så nån fajt blir det inte, knäpp med Nikon du så fortsätter jag med Canon....:)

Dom analoga var bra..fråga mig om nån som jobbat märom i så många år...men som diggisar tyvärr..
enl mig och många kollegor:))

Nu sluter vi fred..visst:))
 
Nu lämnar vi den här debatten och önskar Knutte (Tomas), min polare lycka till med sitt inöp, själv måste jag jobba och tjäna lite mera kulor:))
/Björnen:))
 
Knutte K skrev:
Funderar allvarligt på att skaffa en D2X och har nu en D70. Är jag galen eller är jag galen? Var i fotoaffären och kände på en och oj vilken kamera!
Vad tycker ni som redan bytt upp er?
Behöver massor med goda argument för detta köp.

Ja, tack för alla kloka och okloka, torra och galna inlägg!

Tack vare er alla har jag nu betällt en D2X som troligen kommer i nästa vecka! Yippi!!!!
 
Jag köpte min i Jpn igenom en vän som bor där. Fick betala 30000kr jämt, allså inte mer än vad D100:an kostade när den kom ut i Sverige.

Idag kan resa till tokyo t&r med SAS ifrån landvetter-köpenhamn-tokyo för ynka 6500kr...

Har man tiden så kan man spara 48000-36500= besparing på 11500kr.

Annars kan man ju köpa på Mattsons foto för 44000kr.

Mvh // Martin
 
HUr är det med momsen? Kan man dra av den om man ej betalat tull och frakt om du handlat utomlands?
I USA ligger ju kameran på ca 37000:- utan moms här fick jag tag på en under 34000:- Så vi ligger ganska bra till.
 
Hej,

Jag har inte möjligheten att dra av momsen... Har för mig att du inte kan dra av om du handlat utanför EU. Någon annan som vet?

Mvh // Martin
 
JO det kan du. Men frågan är om det går igenom om du inte har betalat tull och skatt när vara togs in i landet?
 
Du har säkert rätt. Lägger man på tull och frakt så tjänar du inte så mycket...

30000x1,25x1,067=40000
40000x0,8=32000

Mvh // M
 
Ja frakten går på ca 2000:- försäkrad och klar. Då är vi uppe i 39000:-. 39000*1,25=48750
Jag får det till ungefär 36500:- Så vi är lite billigare här hemma ändå.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.