lottae skrev:
Jag vet inte om jag är ruggigt otydlig men själv upplevde jag meningen jag skrev som väldigt tydlig. "Alla kan givetvis vara allt av det också."
Meningen i sig var väldigt tydlig men i kombination med det övriga som du har skrivit så tycker jag inte min önskan om förtydling var helt obefogad.
"tycker fotografer rimligtvis borde vara mer intresserade..." var att vi är på en fotosida för fotografer.
Fotosidan som jag förstått det iaf vänder sig främst till fotografer"
Men om fotografen är mer intresserad av tekniken och prylarna än bilden kan h*n fortfarande vara fotograf då eller..och har de något att hämta här på Fotosidan då fotosidan främst vänder sig till fotografer (som rimligen är mer intresserade...)? Du behöver inte svara på detta nu utan det var själva funderingen jag hade tidigare.
Däremot så undrar jag fortfarande när man är/blir en fotograf...
Men har någon av dem blivit förlöjligade? Var, hur och i vilken mening? Den Liza citerade som jag skrev på förra sidan? Nej, den kan det väl knappast vara som du menar förlöjligade dessa?
"lottae skrev:
Jo.
Fast fotosidan kanske är "säkraste" platsen ändå? Trots allt pryl och tekniksnack..
Lämnar man den några timmar hinner man ju kanske både slå optik i bildörren och överhetta dammsugaren
(någon som hört talats om en dammsugare som smälter? Jag vet att det kan hända.)
Kanske kan hända fotoprylar med om man använder dem ofta och isf är det kanske lika bra att bara använda dem några få ggr per år för säkerhets skull?
------------------------------------
Hahaha. Du har ju rätt! Tänk om min nya kamera börjar brinna som dammsugaren gjorde förra året...herregud...nä det blir att glasa in den i vardagsrummet för säkerhets skull. Jag kan ju alltid ta fram den o lägga den lite mer synligt om det kommer fotokompisar på besök.
//Liza"
Nu menar jag inte att detta var så hemskt (prylbögarna tål säkert detta) utan det fick mer stå som exempel denna gången. Det är ju trots allt ganska förekommande att på något sätt klanka ner på dem som gillar nya prylar och teknik...
Edit: Dessutom var själva ursprungsinlägget ett förlöjligande av pryl o teknik diskussionerna...
(På väg till stallet nu med funderingen om varför hästägare och andra hobbyister inte snackar utrustning och prylar lika övervägande som fotografer. Sett till hobbyn förstås..)
Lustigt, jag ska träffa en kompis senare som är med i en sportbilsklubb och har alltid undrat över hur mycket man egentligen kan snacka om motorer, däck o annat bilprylerinonsens...