Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför är fullformat så dyrt?

Produkter
(logga in för att koppla)
D3300 och D5500 har bara en ratt för bländare och slutare medan alla andra har två samt en LCD display. Jag tror inte det skulle kosta särskilt mkt att sätta dit en ratt och en display.... men då finns det ju inte så mkt som differentierar dessa instegskameror mot D7200 och Nikon skulle påverka somliga kunder som snålar med pengarna helt enkelt.

Priset mellan D7200 och D610 är ju inte väldans stort. Men med DX får du tillgång till mkt billigare objektiv.. och de dyra proffsobjektiven är anpassade för FX. Så som "system" landar ju notan väldigt mkt högre för de som kör FX.

I valet så ska jag fråga mig själv hur mkt du egentligen är villig att lägga ner på ditt fotande. Om pengar är en trång faktor så kan man gott stanna vid DX.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar