Cristofer
Medlem
Intressanta för vem?
Poolen ska innehålla intressanta bilder, kort och gott.
ps, det var ironiskt menat
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Intressanta för vem?
Poolen ska innehålla intressanta bilder, kort och gott.
ps, det var ironiskt menat
Varför inte skapa en bildpool som heter "Bilder som är intressanta".
Verkar vara många "fotografer" här på fotosidan, med dyr utrustning och erfarenhet etc men inga intressanta bilder, bara massa jävla bilder på fåglar och barn, visst dom finns där ute, men vem fan vill kolla på sånt? Vart är alla intressanta bilder!?
Med vänliga hälsningar
TS var full som ett ägg, alternativt är han ett troll. Eller båda förslagen samtidigt.
Varför inte skapa en bildpool som heter "Bilder som är intressanta".
TS var full som ett ägg, alternativt är han ett troll. Eller båda förslagen samtidigt.
Beror ju på vad som är intressanta bilder. Jag tittar hellre på 20 fågelbilder efter varann än 20-50 bilder från någon löptävling eller fotbollsmatch. Visst kan man googla "fågel" och titta på bilderna där. Jag besökte fotografiska för ett år sedan och nog kunde jag bra ha hoppat över det för det var inget märkvärdigt.
Jag håller med om att när man bläddrar genom dom 50 sidorna med 1000 bilder så är det inte ens en handfull som gör att man stannar upp och tittar två gånger, stannar man upp så kan det vara andra orsaker.
Till huvudfrågan. Kanske alla "intressanta" bilder från kunnigt folk hamnar på andra ställen eftersom de drunknar bland alla barn och fåglar här.
Vad är en intressant bild? En rostig spik? En dörr? Ett landskap med sned horisont av en känd fotograf, som enbart godkänns med sned horisont eftersom det är en känd fotograf och annars skulle få påpekanden om att bilden är bra men du kunde ha riktat upp den.
Det är väl aldrig fel på bilden, felet ligger i betraktarens hjärna om han/hon inte förstår budskapet.
Ska till sist tillägga att jag inte förstår konst och anser att många av de äldre väletablerade konstnärernas bilder oftast bara är sk*t men tack vare deras namn så tycker folk att de är bra. Alltså har jag fel i huvudet som inte förstår bilderna
För en tid sedan sade Ernst Billgren om detta med att förstå konst: "Det finns inget att förstå."
Det man kan göra som betraktare är att gilla eller ogilla en bild. Men att förstå är väl mera snobberi.
Men för att återgå till tråden, vart har alla intressanta bilder tagit vägen? Numera är väl det allra mesta förfalskat i Ps, ser det för bra ut för att vara sant....... Det saknas nya idéer.//K
(inget instagram här - bilden ser ut så)
Grabbar, ni kan ju inte ta ointressanta bilder, ens om ni försöker! Både pianobilden och huset har en historia att berätta!
Per.