Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var tar bilderna vägen?

Produkter
(logga in för att koppla)

FotoSmart

Ny medlem
Har en Minolta Dimage 7i, och tog igår ett antal bilder, som sparades på minneskortet. Idag när jag startade upp kameran och tog några nya bilder kunde jag inte hitta bilderna jag tog i går. Jag vet att jag inte raderade dom, lägger dom sig i en mapp och i så fall hur hittar jag dom? Måste jag i så fall koppla kameran till en dator för att kunna se bilderna? Instruktionsboken är inte heller till någon stor hjälp, den förklarar inge vidare. Jag kan ta ett visst antal bilder, men sedan tar det stopp.
Någon som vet något så vore jag väldigt tacksam för svar!

Med vänliga hälsningar
"Ingo"

Hej

Du kan koppla den till en dator och då ser du ju alla mappar förutsatt att inte något hänt minneskortet.

Annars så kan du via kamerans menuer välja vilken mapp du vill använda för att lagra och titta på.

Så var det iaf på A1 och A2, borde nästan vara samma på din. Men jag kan ha fel.

Man kan ha inställt på att alla bilder samlas i samma mapp eller att alla bilder från samma dag samlas i samma mapp. För att kolla i gårdagens mapp gör så här:

snurra ratten till SETUP
Välj Custom1 - Klicka ner dig till Select folder Sedan tryck på höger pilen så kan du välja mapp med upp och ner pilarna.

För att få alla bilder i samma mapp (alltså inte efter datum) Så gå in på Custom1 och Folder name. Välj där Std. form istället för Date form.

EDIT: Jag tycker det är smidigt med Date form för då är alla bilderna sorterade efter datum. Bara att föra över mapparna till datorn och ändra mappnamnet from 10250611 till 050611 eller vilket datum det nu är

Tack så mycket för svaren och speciellt till dig Johan, var lite orolig att bilderna hade försvunnit.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar