Annons

Var ska jag köpa utskrift av mina bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Jag har ännu inte köpt utskrift av mina digitalbilder, utan kört ut enstaka hemma på skrivaren. Det kan jag ju inte fortsätta med.

Vilken leverantör av utskrifter rekommenderar ni? Jag är främst ute efter 10x15-kopior till familjealbumet, kanske 100 per gång, några gånger om året.

Spelar det någon roll för kvalitén på bilderna vilken leverantör jag väljer?

Per.

Hej
jag är väldigt nöjd med Fotokungen här i stockholm, fantastiskt fina kort och färgerna överensstämmer med hur jag har gjort de på datorn... snabb leverans och alltid hjälpsamma...
har testat Fuji några gånger, mycket bra i början men sedan mycket strul med färgerna, fick skicka tillbaka bilderna vid två tillfällen...
hälsningar
monika

Odenlab - för och emot

Jag använt mig av OdenLab i Stockholm, både för analoga bilder i mitt tidigare liv och nu efter att jag blivit digital.

Oden är mycket duktiga , men man måste veta precis vad man gör. Du kan antingen få bilderna som "Råkopior" och då kommer de ut precis som summan av film+kemikalier+standardinställning+pappret ger. Oftast bra. Ibland vill man att någon ska titta på bilderna och fixa lite, så de blir "bättre". Ibland blir de bättre, ibland bättre fast inte på mitt sätt.

Samma erfarenhet gjorde jag när jag lämnade in en stor laddning digitalbilder. Av misstag sa jag bara till två gånger att jag ville ha okorrigerade bilder och inte fem gånger skriftligen. Bilderna blev fortfarande bra, men arbetet i Photoshop var helt onödigt.

Odenlab är mycket duktiga, men det krävs en inkörningsperiod och deras kompetens är tyvärr helt i paritet med snorkigheten. Oavsett vem som står bakom disken är attityden mot de betalande kunderna konsekvent.

Jesper K skrev:
Crimson eller Proprint.
Jesper

Tack, Jesper.

Jag skickade 100 bilder till Crimson igår. Dessvärre missade jag mängdrabatten, eftersom jag inte tänkte på att det vara blandat 4/3 och 3/2-format på bilderna. Men det drabbar inte barnen, vi ska nog få ihop till mat till dom ändå!

Per.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar