Annons

Var lägga skrivarprofilerna?

Produkter
(logga in för att koppla)
stefohl skrev:
Jag vet inte varför det är sådan skillnad mellan Mac- och PC-versionen. Men Ove har ju lovat dig en provbild :)

Stefan

Jo..det är ju klart:)
Fast jag skulle vilja prova med min 2100 först eftersom jag inte får det att stämma i PS med färgbilder heller? Så att det inte är nåt fel på skrivaren...inte kul att beställa imageprint om skrivaren inte funkar:(
Blir misstänksam eftersom 2100 inte funkar med quadtone överhuvudtaget...öser på med bläck! Bilderna blir alldeles dränkta av svärta!
När jag kör 1800 med quadtone funkar det alldeles utmärkt...
Hmm.....
 
Efter du sett bilderna kommer du inte tveka samtidigt så skulle du byta till större skrivare från Epson så kan du uppgradera imageprint till den.

Det är en väldig skillnad på bläckpriser till skrivarn till 7800 för 220ml betalar du ca 800
till 2100 ca 179kr för 17ml samt papper på rulle är oxå billigare.Om man skriver ut mycket så kan det vara lönt med en större skrivare typ 4800.
 
Såja...nu har äntligen quadtone och 2100 hittat varandra:)
Gjorde 2 fel när jag försökte skriva ut tidigare;
1, Skrivaren har tydligen svårigheter med att känna av vilken svart patron som sitter i efter byte...krävdes att jag tog bort skrivaren och la till den igen.

2, Körde med för hög dpi(2880). Därför Epson pappret öste på med bläck, blev mycket bättre när jag sänkte till 1440dpi eller ljusade upp bilden markant vid 2880dpi.

Stefan och Ove,
Fast man är ändå sugen på att köpa imageprint:)
Nu verkar det i alla fall inte vara fel på skrivaren;)

Jaja...det ska till en del schabblande innan man lär sig:)
 
Tack ska ha för hjälpen Setafn och Ove!

Ove,
Är fortfarande intresserad av ett par testbilder med imageprint. Skicka i så fall gärna med bild på skiva eller mail så kan jag skriva ut med quadtone och jämföra med dina utskrifter;)
 
Jerkan skrev:
2, Körde med för hög dpi(2880). Därför Epson pappret öste på med bläck, blev mycket bättre när jag sänkte till 1440dpi eller ljusade upp bilden markant vid 2880dpi.

Det är nästan aldrig en fördel att skriva ut vid maximal upplösning. Du missar den variabla punktstorleken som ger en mer nyanserad valörskala, du får en högre bläckförbrukning om du inte har profiler gjorda för denna upplösning och du vinner så gott som aldrig något i detaljåtergivning.

Stefan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.