ANNONS
Annons

Var kan jag framkalla film idag?

Produkter
(logga in för att koppla)

pe.a

Ny medlem
Har en del filmer liggandes som aldrig blev framkallade innan man gick över till digitalt...var kan jag skicka dem för att framkalla idag? Det går bra med att bara få själva filmen framkallad så kan jag ju scanna in dem sen, så papperskopior är inte nödvändigt. Kollade lite på extrafilms (smartfotos) hemsida men det verkade ju inte finnas kvar..Tack på förhand.

(ber om ursäkt för om denna fråga redan ställts, kollade inte i arkiven..)

Crimson, Scandinavian photo har också så, att man kan beställa hem fotopåsar för att skicka in sina rullar via post utifrån hela landet...

/J

Har en del filmer liggandes som aldrig blev framkallade innan man gick över till digitalt...var kan jag skicka dem för att framkalla idag? Det går bra med att bara få själva filmen framkallad så kan jag ju scanna in dem sen, så papperskopior är inte nödvändigt. Kollade lite på extrafilms (smartfotos) hemsida men det verkade ju inte finnas kvar..Tack på förhand.

(ber om ursäkt för om denna fråga redan ställts, kollade inte i arkiven..)

Efter att ha provat en hel rad tjänster så är det bara Team Framkallning som hittills klarat av att alltid leverera repfria bilder (kanske har jag haft otur med Crimson, men även de har lyckats fördärva mina negativ).

Det bör tilläggas att jag inte bor i Stockholm och skickar därför mina rullar.

Håller med föregående talare, Team Framkallning är att rekommendera alla dagar, min erfarenhet av Crimson är att de inte verkar hantera negativ speciellt försiktigt, nästan aldrig felfritt resultat...

mvh,
/p-a

Intressant, jag har fått diabilder slarvigt hanterade (vikta) från Crimson.

Diabilder skickar jag till Crimson eftersom Team Framkallning inte framkallar dessa. Hittills har de kommit tillbaka helt utan anmärkning. Jag vet inte om det stämmer, men någonstans har jag läst att det inte är Crimson själva som framkallar dia utan att de i sin tur skickar de vidare? Vid beställning av diaframkallning brukar det ta ca 10 dagar, vilket kan förklaras av att det inte görs "i huset".

Diabilder har jag så länge jag kommer ihåg alltid skickat till Proffskopia, perfekt service varje gång.
Dagspriset ligger på 84:/rulle (vid köp av 10 checkar).
Jag tror Scandinavian Photo skickar sina påsar dit, då kostar det 120:-.
Ibland är det kul att dra igenom en diarulle.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar