Annons

Var köpte du din 350D och vad kostade den?

Produkter
(logga in för att koppla)

yoan

Medlem
Tjenare..

E lite på g (hoppas jag iaf) på att köpa en 350d med kittobjektivet snart. Det är nog många andra som är det oxå, så det vore lite intressant var alla andra har inhandlat sina kärersta och vad dom kostade och ev. leveranstid. Är särskillt intresserad av tyska köp då man verkar kunna komma över kameran lite billigare där. :)

Så det e bara å posta:

Var:
Pris:
Leveranstid:
Rekommenderas:

Mvh Johan
 
Var: pixmania www.pixmania.se
Pris:8429 inkl. Kit
Leveranstid: 24h DHL
Rekommenderas: Rekomenderas ej om man inte kan tyska, franska eller italienska. (Följer inte med Engelsk eller svensk manual)
 
ScandinavianPhoto, i butiken för 8795:- med kit-obj.

Känns tryggt att köpa så dyra saker i Sverige tycker jag.

//TH
 
Var: JME data (www.jmedata.se)
Pris: 7 545 bara huset inkl frakt.
Leveranstid: 2 dagar från att de fick in den.
Rekommenderas: snabba och billiga.

Svensk manual med så klart.
 
Fotokungen på Kocksgatan i Stockholm, www.fotokungen.com, tar 8 490:- inkl. kitoptiken. Huruvida de har den inne kan man ringa och fråga.

Edit: alltid trevligt att handla på Fotokungen, rekommenderas.

Dessutom finns fler butiker som tar samma pris, nämligen de i Fotomarknaden-kedjan, men lagerhållningen varierar från butik till butik.

Har själv klämt på den på Expert som sin vana trogen tar hutlöst betalt för det mesta. Men en trevlig kompakt liten historia var det.
 
Var: Elgiganten.se
Pris:8295 + frakt (100 spänn ca) för kitet
Leveranstid: ca 5 dagar (2 dagar - har inte kommit än)
Rekommenderas: Som att köpa i butik om du har ett Elgiganten-varuhus i närheten (Birsta, Sundsvall för mig). Bara att lämna igen om du inte är nöjd, 30 dagars öppet köp.
 
har beställt bara hus från technikdirekt.de.
pris blir runt 7100:-.

Har inte hunnit få grejorna ännu men de hävdar via mail att den skickas idag. Så det återstår att se hur jag lyckas.

Har tidigare handlat på cyberphoto och varit helnöjd men nu var de 1000:- dyrare och det blev för mycket för mig.
 
Var: Kamerahuset, Stenungsund
Pris: 8795 (med kit)
Rekommenderas: Verkligen. Tryggt att ha försäljaren nära sig, om något går fel eller om man vill ha tips.
 
3500:- av en kille på Stortorget i Malmö. Fick den billigare pga han hade slarvat bort kvittot. Helt ny i kartong. Han hade tydligen flera stycken, sålde dom pga felköp..
 
Beställde igår från Fyndbörsen, tillbringade flera timmar med att sukta och jämföra pris och till slut gav jag mig en påskpresent. Ett Sandisk ultra II 1GB kostar 900 hos Fyndborsen och Elgiganten tar 990, vilket reducerar erbjudandet de har nu på kameran med kit (200 billigare hos Elgiganten). Dessutom så var jag så excalterad över att äntligen bestämt mig för att köpa en systemkamera så jag köpte Canons nya makroobjektiv, vilket är 600 billigare än hos Cyberphoto. Så allt som allt så är Fyndbörsen inte dumt om man vill beställa från Sverige. Inte för att jag bryr mig längre, nu väntar jag med spänning och överfaller säkert brevbäraren i morgon (beställde snabbleverans) och spöar upp honom (henne faktiskt) om jag inte får mitt påskgodis!
 
Cyberphoto. Inte kanske billigast men passade mig bra då jag köpte andra saker också. Bra service via telefon/mail/web också.
 
Mirakelman skrev:
Beställde igår från Fyndbörsen, tillbringade flera timmar med att sukta och jämföra pris och till slut gav jag mig en påskpresent. Ett Sandisk ultra II 1GB kostar 900 hos Fyndborsen och Elgiganten tar 990, vilket reducerar erbjudandet de har nu på kameran med kit (200 billigare hos Elgiganten). Dessutom så var jag så excalterad över att äntligen bestämt mig för att köpa en systemkamera så jag köpte Canons nya makroobjektiv, vilket är 600 billigare än hos Cyberphoto. Så allt som allt så är Fyndbörsen inte dumt om man vill beställa från Sverige. Inte för att jag bryr mig längre, nu väntar jag med spänning och överfaller säkert brevbäraren i morgon (beställde snabbleverans) och spöar upp honom (henne faktiskt) om jag inte får mitt påskgodis!
Sandisk Compact Flash Ultra II 1 Gb kostar 2490kr på elgiganten.se.. fast å andra sidan tar dom det priset för Extreme III 2Gb oxå så deras websida kanske man inte ska lita allt för mycket på.
 
8100:- med kitobjektiv från Jessops i England har även fått hem mitt 50mm 1.8 II från Hong Kong för 700 spänn, så nu återstår minneskort samt stativ sen får det vara nog för tillfället. Till sommaren kommer nytt objektiv att inhandlas.

/Maziyar
 
lagus skrev:
3500:- av en kille på Stortorget i Malmö. Fick den billigare pga han hade slarvat bort kvittot. Helt ny i kartong. Han hade tydligen flera stycken, sålde dom pga felköp..

Felköp=Felstöld

Han stal 350D istället för 20D
 
ANNONS