Annons

Var köpa nya Portra 160 för småbild?

Produkter
(logga in för att koppla)

MrKarisma

Aktiv medlem
Någon som vet var kan köpa nya Portra 160 för småbild i Göteborgsområdet? Är så fruktansvärt sugen på denna film då den på testbilderna jag sett har mindre korn än Kodak Ektar! Perfekt för kommersiellt arbete isåfall :)

Scandinavian Photo i Mölndal och Fotokompaniet på Ingenjörsgatan kan jag tycka är givna förslag. Media Markt borde också ha med tanke på deras sortiment, kan jag tycka.
Kan förstås inte säga att jag vet att de har filmen i fråga, men de borde om det nu inte handlar om riktig specialfilm för ultranördar.

Kollade på Scandinavians webbutik, men de hade den inte ens listad där ännu.. men kanske att de kan ta hem den om jag ringer och frågar. Tack ändå :)

Daniel if you like to have the new film asp then order it at freestylephoto in USA. I do it all the time as Sweden is lite slow on this.

new Porta 400 you get on Photax but the 160 i haven't found in Sweden.

Lambis
www.lambisstratoudakis.com

Kodak Porta 160 ,,,

Någon som vet var kan köpa nya Portra 160 för småbild i Göteborgsområdet? Är så fruktansvärt sugen på denna film då den på testbilderna jag sett har mindre korn än Kodak Ektar! Perfekt för kommersiellt arbete isåfall :)

Hej.
Om du inte vill "gå" över Atlanten så finns 160 och 400 hos Silverprint och bla. Macodirect (Tyskland). Deras fördel är att du sliter krångel med tull .

Trevligt fotosommar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar