Annons

Var köpa ny kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Silverstream

Avslutat medlemskap
Var gör man bäst i att inhandla en ny kamera om man tar hänsyn till pris, service, garanti och så vidare.
Pris är ju en viktig faktor men det känns ännu viktigare att man kan få hjälp om något krånglar.

Hur är det med fotobutiker jämfört med internetbutiker. Hur står sig affärer som exempelvis elgiganten eller dustin, som inte är specialicerade på fotografi, i dessa sammanhang?

Tackar på förhand.

//Johan

Många tycker nog att det känns tryggare med en "riktig" butik. Prispressare som Elgiganten o. dyl. får dock en del klagomål, bland annat för okunniga säljare och problem (ovilja?) vid reklamationer/reparationer. (Dock kan det kanske vara bättre med en okunnig säljare än ingen alls, som fallet är på internet)

En del butiker är stora både på internet och i butik, två säkra kort är Scandinavian Photo och Cyberphoto, båda mycket uppskattade här på fotosidan.

Mer specifikt gällande Dustin (Home) har jag handlat där flera gånger, och har även erfarenheter av reklamationer och kundservice. Toppklass i mina ögon! Allt sker i rasande tempo och med bästa möjliga service. Min absoluta favorit vad gäller internethandel.
Och eftersom jag antar att du är student kan man även registrera sig på deras studentsida, och får rabatt på "allt", i varierande storlek.

(Och eftersom du bor i Skåne - Mattssons Foto har en uppskattad butik i Lund. Många och kunniga säljare.)

// erik

jag kan rekomendera www.scandinavianphoto.se eller www.cyberphoto.se

jag handlar bara på scandinavian Photo och anser att dom är mycket bra på allt. Dock har dom "bara" 3 butiker och jag råkar bo relativt nära en. Dock är ju deras postorder/internet försäljning deras ryggrad som fungerar felfritt med bra service.

Cyberphoto har jag aldrig provat, men med tanke på alla nöjda kundersom finns här på Fotosidan så har jag ingen anledning att misstro dom. Dessa två kan du ialla fall handla av utan att vara orolig över något.

Tack Erik och Kalle!
Att dustin hade studentrabatt hade jag ingen aning om trots att jag handlat där tidigare. Dock har jag aldrig behövt reklamera och det är ju just det som kan vara problemet med internetbutiker.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar