Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var hitta inramningsmaterial till bra pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lisa M

Ny medlem
Jag har en liten firma och behöver hitta någon återförsäljare/ grossist med bra priser. Jag skall köpa hem Passepartouter, ramar och enklare "papp-förvaring" för leverans till kund, vet inte vad det kallas. Man sätter in fotot i ett dubbelvikt kort iallafall. :) Behöver även Portfolios och annat bra visningsmaterial. Samt Något man kan skicka även större inramade foton i.

Hej

Tack för tipset. Men jag vill helst slippa hålla på med adhesivmontering och skära egna passepartouter. Vill ha färdiga (För A6, A5, A4) vet att det inte blir lika snyggt, men det känns bra att ha och skicka med bildrena iallafall.

Gallerix

Javisst, men då blir det ganska dyrt. Jag tänkte att man kunde köpa direkt från grossist någonstans.

Lisa M skrev:
"papp-förvaring" för leverans till kund, vet inte vad det kallas. Man sätter in fotot i ett dubbelvikt kort iallafall.

förr köpte jag alltid mina omslag, med eller utan tryck av fotopärm.. det verkar som om de finns kvar, ring och kolla med dem vettja...

Fotopärm Stockholm AB
Safirgr. 6, 126 79 HÄGERSTEN
Tel 08-18 30 38
Fax 08-645 14 26

/b

Hej Lisa ! Jag har ramverkstad, & kan erbjuda allehanda billiga färdig ramar i ALLA storlekar, samt Passepartouter i alla önskade storlekar & kvaliteer.

Även färdig ramade fotografier osv osv.

Lägre priser hittar du troligen inte, Bosse Ringholm har varit ordförande i min min firma också ;))

Bara att maila mig om du vill ha mera info & ev bilder osv.
MVH Raffe

Re: Gallerix

Lisa M skrev:
Javisst, men då blir det ganska dyrt. Jag tänkte att man kunde köpa direkt från grossist någonstans.

Gallerix är en central styrd monolpol som är troligen dyraste i landet. Det är kul att gemföra då jag ser ofta tavlor inkl motiv som jag hade kunnat sälja för under halva priset & ibland en tredje del & ändå känna att jag gjort en normal förtjänst baserat på timlön. Nu jobbar jag antagligen 2ggr snabbare, har 5 ggr billigare hyra, & tar redan hälften så mycket betalt, så skillnaderna blir stora.

Jag säljer även större antal artiklar till grossist priser, såsom färdis skurna Passepartouter färdiga ramar osv.
Hälsn Raffe

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto