Läget är mycket bättre än när det var som värst vad gäller bildkommentarer. Kanske har även de uttjatade diskussionerna hjälpt?
Men sen vad gäller fäktning så har jag iof noll koll på regler, men i annan kampsport är reglerna iaf hårda och utövas strikt och med kontroll. I trådarna som blivit alldeles för många saknas så ofta den kontrollen så jag tror en domare eller djävulskt hård "tränare" som röt så det nästan skrämde faktiskt hade behövts ibland. Har personligen sett er då och då också och snappat upp ståndpunter som t.ex "Regler och syfte har alltid varit kvalitet framför kvantitet." och uttryck som "För mig är undvik ett starkt ord, och betyder att det är något som jag skulle hålla mig ifrån." Bra bra! men tillräckligt?
För sedan fortgår ju diskussioner ändå ytterligare 20 sidor där det mer eller mindre uppmuntras till det, där du anger undvik som starkt ord, hävdas att kvantiten är problemet, att det är intressantast med kommentarer från såna som inte fotograferar (?!) och så de ordinarie inläggen som skrivs bara för att framställa andra som idioter... Hade det sagts som att "jag tycker det borde vara..." är det en sak och vettig diskussion, men ofta yttras det ju som "så här är det.." Det tycker jag tyder på att era upprepningar nog ändå vore på sin plats då och då även om jag förstår att de inte är kul.
Fast nu hoppas jag iof att dessa diskussioner verkligen är så uttjatade så de inte behöver uppstå mer. Och att ni nog snappat upp en del förslag och tillämpar det av dem ni tror på. Efter sommar och semestrar kanske?