Tillbaka på Fotosidan efter ett uppehåll. Skjuter fortfarande med min A850 och A700 som reservhus och har inte haft någon anledning att kolla marknaden för varken nytt eller begagnat på flera år. Plötsligt fick jag ett missljud i slutaren och meddelande om kamerafel dök upp på displayen under en fotosession. Först sporadiskt och sedan mer och mer frekvent. Till sist gav jag upp och fotade vidare med A700. Dagen efter fungerade A850 felfritt och har så gjort sedan dess (4-5000 exponeringar) men ett frö av oro såddes förstås och jag började kika runt på vad som finns numera. A99 förstås, men tänkte också kolla av vad en 850/900 betingar idag och det visade sig inte finnas en enda en till salu i hela konungariket. Begripligt iofs med tanke på hur bra de är, men ändå, nog brukar det väl finnas någon någonstans? Finns det fler ställen att söka på än Fotosidan, Blocket och Tradera?
Kollade e-bay och hittade hus till rena fantasipriser, dvs lika mycket som jag betalade för ett nytt hus för tre-fyra år sedan. A99-hus kostar mindre på e-bay än 850/900 hus. Är det så att Sonyanvändare vill ha DSLR och därför håller hårt i sina hus och är villiga att betala rejält, eller är det bara en tillfällig svacka? Vad bör jag betala för ett 850/900 hus i dagens läge? Om jag nu inte kliver upp på A99, mycket att läsa in efter flera års ointresse *s* o så ser jag att det finns någon liten kamera som heter A7 också, men den jobbar inte med mina objektiv utan adapter, så den har jag strukit från "wanted" listan, är det fel?
Är felet jag beskrev ovan ett vanligt fel? Finns det någon tråd om det?
Uppdatera mig lite om du har tid