Annons

Var håller redaktionen hus?

Produkter
(logga in för att koppla)
lottawe skrev:
Att begränsa antalet inlägg tror jag inte skulle bidra till något gott alls. Hellre då hårdare användning av mutefunktion om någon skriver massa för att få diskussioner att "balla ur" titt som tätt snarare än för att föra diskussionerna framåt, så användande av mutefunktion i stället är mitt förslag om vissa diskussioner nu behöver "styras upp."

Ursäkta Lotta, men hur funkar en "mutefunktion" på ett forum? Har mina aningar men berätta gärna ...JANNE

Den som förstör skulle bli tyst (under tid som redax bestämmer,) medan andra som skriver för att föra diskussioner framåt inte fråntas någon yttrandefrihet. På så sätt är det upp till oss själva att uppföra oss så vi inte drabbas av funktionen.

lottawe skrev:
Den som förstör skulle bli tyst (under tid som redax bestämmer,) medan andra som skriver för att föra diskussioner framåt inte fråntas någon yttrandefrihet. På så sätt är det upp till oss själva att uppföra oss så vi inte drabbas av funktionen.

Varför i hela friden alla dessa begränsningar o sanktioner i alla möjliga och omöjliga former? Att "outa" medlemmar på alla upptänkliga sätt för att nån råkat sätta ner foten på fel ställe samt att regelboken måste följas till punkt o pricka?

Det här med att "föra diskussionen framåt" är också intressant särskilt om man har följt trådarna om "mycket erfaren-poolen" & "hård kritik" m.m. Sånär som på några få vettiga ärliga och ffa allt "prestigebefriade" förslag står väl dom diskussionerna fortfarande (efter en sisådär 20-30 sidor vardera) och stampar på ruta nummer ett? JANNE

Senast ändrad:
Nä, jag är inte heller för att begränsa men påtalade det bara som ett alternativ till annat som föreslås för att "styra upp."

Personligen lade jag nog fram en hel del förslag i den diskussionen och försökte i varje inlägg föra diskussionen framåt. Det kanske även alla andra gjorde och isf behöves ju varken sådan funktion eller begränsning av antal inlägg tillämpas heller, och inte heller diskussionen "styras upp" väl?

cw-op skrev:

Kenneth har en poäng i en viss begränsning av antalet inlägg på kort tid men nackdelen vore ju att debatten bromsas upp när den börjar bli som intressantast? Fast kunde nya friska krafter komma in och tycka till så skulle det kanske funka?

Jag funderade på om man kunde begränsa antalet inlägg tex. vid varje enskild tråd.
Jag menar att om vi säger den här tråden nu "Var håller redaktionen hus", om varje medlem bara får skriva x antal kommentarer i en sån här tråd, tex. 5.. ialla fall så skulle det ju bli att man tänker sej lite för vad man ska skriva, för vissa trådar har ju faktiskt blivit monster långa och vissa inlägg kanske mindre viktiga.
Man säger sitt precis som man gör i bildkommentarer, det borde bli lättare för redaktionen att blicka igenom. :eek:)

evalisen skrev:
Jag funderade på om man kunde begränsa antalet inlägg tex. vid varje enskild tråd.
Jag menar att om vi säger den här tråden nu "Var håller redaktionen hus", om varje medlem bara får skriva x antal kommentarer i en sån här tråd, tex. 5.. ialla fall så skulle det ju bli att man tänker sej lite för vad man ska skriva, för vissa trådar har ju faktiskt blivit monster långa och vissa inlägg kanske mindre viktiga.
Man säger sitt precis som man gör i bildkommentarer, det borde bli lättare för redaktionen att blicka igenom. :eek:)

Jo det skulle bli kul om inte annat! Som ett taktiskt sällskapsspel där folket sitter och tjuvhåller på sina kommentarer. Vilket tjuv & rackarspel det kunde bli; " -Fan nu har Eva bränt sin sista kommentar nu kan jag dänga ett fläskben i huvet på henne utan att hon kan försvara sig, tjoho!" Flest kommentarer kvar när tråden är slut vinner! JANNE

På samma sätt som man med olika medel försöker begränsa bildflödet för att göra bildpoolerna överskådliga vore det som jag ser det inte orimligt att begränsa flödet av inlägg i vissa trådar.

Jag tycker förslaget om ett begränsat antal inlägg per person i fotosidan.se-forumet är bra.

cw-op skrev:
Jo det skulle bli kul om inte annat! Som ett taktiskt sällskapsspel där folket sitter och tjuvhåller på sina kommentarer. Vilket tjuv & rackarspel det kunde bli; " -Fan nu har Eva bränt sin sista kommentar nu kan jag dänga ett fläskben i huvet på henne utan att hon kan försvara sig, tjoho!" Flest kommentarer kvar när tråden är slut vinner! JANNE
Haha! Det skulle ju bli skitkul:) Men inte så bra va?
Nä, låt folk skriva så mycket de vill, en del behöver det för att kunna må bra. Och vad är det för fel med monstertrådar, de självdör ju ändå när de blir för stora. Det är ju inte så att konsensus måste uppnås inom en viss tid. Vi behöver faktiskt inte alls vara överens (och är det sällan), forumen är väl bla. till för just debatt.

Tomasz skrev:
Haha! Det skulle ju bli skitkul:) Men inte så bra va?
Nä, låt folk skriva så mycket de vill, en del behöver det för att kunna må bra. Och vad är det för fel med monstertrådar, de självdör ju ändå när de blir för stora. Det är ju inte så att konsensus måste uppnås inom en viss tid. Vi behöver faktiskt inte alls vara överens (och är det sällan), forumen är väl bla. till för just debatt.

Kul se dig igen Tomas, jo jag är benägen att hålla med dig. Det finns nån naturlig gräns när trådarna tynar bort som om man äter sig alltför mätt och tuggorna börjar "växa" i munnen ungefär. Dessutom ska allt på fs begränsas så finns det ju till slut ingen anledning att vara här längre ju?

"Du får bara ladda upp en kritikbild per dygn, du måste skriva si inte så - dessutom har du bara skrivit 29 tecken, nänä den där går tillbaka till familjealbumet" osv ...
JANNE

cw-op skrev:

usch... då får ju jag ont i huvudet! ;o)))
Nä fan... jag tar nog tillbaka mitt dåliga förslag med tanke på vilka inlägg som kan skrivas här. :eek:))
Att inte människor bara kan uppföra sej, konstigt!

Alla former av begränsningar är väl egentligen en sorts censur? Klart att debatten ska vara fri, och den som vill förstöra sitt anseende får göra det bäst hon/han kan! Det blir ju dessutom mycket roliga för oss andra ;)

För formalitetens skull så svarar jag även om tråden verkar ha fått sina svar redan.

Vi anser att utan tvekan levererat det vi lovat när det gäller betalmedlemskapen. Jesper citerade vad som ingår och likaså Christer förtydligar. Så vi känner ingen som helst underleverans av vad betalmedlemskapen innehåller.

Vi kollar alla Fotosidan.se trådar, och svarar i alla där det intitalt uppkommer frågor. Ibland blir trådarna väldigt långa och tenderar till att diskutera samma sak ett varv till. Ofta så brukar långa trådar "spåra ur" och detta gjorde den tråden som det hänvisas till. Då slutar jag kolla nya svar. Sen kan en tråd ta ny fart och kanske nya frågor uppkommer. Då är det bättre om man startar en ny tråd för att vi inte skall missa eventuella nya svar.

De senaste dagarna har jag bevakat detta forum flera gånger per dag och inget nytt har skrivits i den hänvisade tråden på flera dagar, och jag har därför inte heller kollat i den.

Uppenbarligen tycker folk att vi inte sätter ner foten tillräckligt i trådar, men det kan bero på att diskussionerna fortfarande är i full gång och vi inte har ngt mer konkret att komma med. Men visst vi kan se till försöka säga det åtminstone.

elmfeldt skrev:
Uppenbarligen tycker folk att vi inte sätter ner foten tillräckligt i trådar, men det kan bero på att diskussionerna fortfarande är i full gång och vi inte har ngt mer konkret att komma med. Men visst vi kan se till försöka säga det åtminstone.

Antar att det är denna tråd som du i ett annat sammanhang beskriver som "din katastroftråd"?
Men ni måste vara beredda på och kunna ta kritik på samma sätt som vi måste vara det när det gäller våra bilder.

Ja, jag tycker inte ni sätter ner foten tillräckligt och tillräckligt ofta. Vid flera tillfällen strids det för att det är kanon med kortkommentarer - era regler säger något helt annat och måste förtydligas mycket oftare.

/Johan

hansen2 skrev:
Antar att det är denna tråd som du i ett annat sammanhang beskriver som "din katastroftråd"?
Men ni måste vara beredda på och kunna ta kritik på samma sätt som vi måste vara det när det gäller våra bilder.

Ja, jag tycker inte ni sätter ner foten tillräckligt och tillräckligt ofta. Vid flera tillfällen strids det för att det är kanon med kortkommentarer - era regler säger något helt annat och måste förtydligas mycket oftare.

/Johan

Vi tar mer än gärna konstruktiv kritik och tycker vi är rätt bra på att göra det med. Summan av dina inlägg i denna tråden sätter jag rubriken "katastrof" på, och jag tycker att du överdriver rejält angående "problemet" du framställer.

Vi säger väldigt ofta vilka regler som gäller och jag tror att de flesta som hänger i forumet vet vad som gäller.

Frågan är hur dessutom hur mycket kortkommenterare det egentligen är!? Undra om du inte överdriver problematiken. Spana in denna sida:

http://www.fotosidan.se/gallery/comments.htm

Inte mycket att klaga på där just nu iallafall.

elmfeldt skrev:
Vi tar mer än gärna konstruktiv kritik och tycker vi är rätt bra på att göra det med. Summan av dina inlägg i denna tråden sätter jag rubriken "katastrof" på, och jag tycker att du överdriver rejält angående "problemet" du framställer.

Vi säger väldigt ofta vilka regler som gäller och jag tror att de flesta som hänger i forumet vet vad som gäller.

Men är det tillräckligt ofta? Och med tanke på alla kortkommentarsstrider; är det din uppriktiga uppfattning att de flesta har begripit vad som gäller?!

Frågan är hur dessutom hur mycket kortkommenterare det egentligen är!? Undra om du inte överdriver problematiken. Spana in denna sida:

http://www.fotosidan.se/gallery/comments.htm

Inte mycket att klaga på där just nu iallafall.

Tillåt mig vara av en annan uppfattning. Det är bättre än när det var som värst men det finns mycket kvar att göra. Bl.a genom att dyka upp och klargöra såfort det tvistas i trådar om vad som gäller.

/Johan

hansen2 skrev:
Men är det tillräckligt ofta? Och med tanke på alla kortkommentarsstrider; är det din uppriktiga uppfattning att de flesta har begripit vad som gäller?!

Tillåt mig vara av en annan uppfattning. Det är bättre än när det var som värst men det finns mycket kvar att göra. Bl.a genom att dyka upp och klargöra såfort det tvistas i trådar om vad som gäller.

/Johan

(1) Min undran är ju om kortkommentarsstriden kanske har missat målet den senaste tiden. Problemet kanske har lösts under tiden!? De kämpade har kanske fäktat så frenetiskt att det faktiskt missat att det är halvlek!?

(2) Helt ok att du tycker annorlunda, fast jag vet inte riktigt vad du är ute efter i form av kommentarer isåfall.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto