Annons

Var håller redaktionen hus?

Produkter
(logga in för att koppla)

hansen2

Aktiv medlem
Under den senaste tiden har det stormat i en del trådar och redaktionens medverkan har efterlysts. Själv har jag haft tanken att den haft semester och gjort ngt annat vettigt. Men under tiden har jag noterat att man varit inloggad utan att ta ngn notis över vad som hänt på sidan. De enda jag sett förekomma i trådarna har varit Jim och Jesper. Varför detta?

/Johan

De har semester, precis som halva Sverige. Det är bara Jim och jag som inte får någon semester ;) Vi hinner tyvärr inte med att bevaka alla trådar, men är det något som ni tycker är uppåt väggarna så kan ni alltid använda rapport-funtionen elelr dra iväg ett mail till oss eller red.

(Ja, okej då..jag har oxå semester...från mitt ordinarie jobb)..Men man har ju fullt upp med firman då istället ;)

Förstog nästan det, det funkar nog om man bara har gratisåkare. Men nu har man en skock betalande kunder och då är det en smula orimligt att inte överlappa varandras funktioner under sommarens semesterperiod.

/Johan

Men, vilka är trådarna som det stormat i då?
och..vad har man som betalande medlem saknat?
Forumet är ju inget som är kopplat till betalmedlemskapet. Är det något som inte funkat/fungerar sämre av de funktioner som ingår i betalmedlemskapet nu under semesterperioden?

Som sagt, det är semester - men vi är online då och då ändå.

Vill man ha kontakt med redaktionen mailar man till oss. Vi kollar inkorgen (och forumrapporter) flera gånger i veckan även nu under semestrar. Vi ser också till att de funktioner ni betalar extra för också fungerar; utökad uppladdning, bevakningsfunktioner, Portfolio mm. Är det något av detta det stormar runt?

Men att ropa på oss i diverse trådar är ju lika tröstlöst nu i juli som annars - vi kan rimligtvis inte ligga och bevaka varje tråd i väntan på att man skall rikta en fråga till oss. Rapportera om det är något som strider mot regler, eller kontakta oss per mail (eller Kontakta-funktionen) om ni vill göra oss uppmärksamma på något speciell diskussion.

(Men imorrn kopplar jag ur helt och drar till Norge för att fiska! Åter nästa vecka.)

Jeppe skrev:
Men, vilka är trådarna som det stormat i då?
och..vad har man som betalande medlem saknat?
Forumet är ju inget som är kopplat till betalmedlemskapet. Är det något som inte funkat/fungerar sämre av de funktioner som ingår i betalmedlemskapet nu under semesterperioden?

Galenskaper-tråden är en där vi är flera som efterlyst redax.

Såhär kan man göra i en uppstartfas men FS har tagit ut medlemsavgifter ett bra tag nu och det är dags att man driver sajten på ett mer professionellt sätt.

Hög tid att inse att det krävs att man levererar det man lovar, eller åtminsone att man är engagerad och för en dialog med sina betalande kunder.

/Johan

Re: Re: Var håller redaktionen hus?

clindh skrev:
Som sagt, det är semester - men vi är online då och då ändå.

Vill man ha kontakt med redaktionen mailar man till oss.

<väckarklocka>

Ni driver en kommersiell sajt med betalande kunder!

</väckarklocka>

Tänk på de varor och tjänster du själv köper, skulle du vara tillfreds med denna icke-närvaro av leverantörerna??

Svara inte på detta idag. Sov på saken och börja morgondagen med att gå igenom fotosidan.se-trådarna istället.

/Johan

Re: Re: Var håller redaktionen hus?

clindh skrev:

(Men imorrn kopplar jag ur helt och drar till Norge för att fiska! Åter nästa vecka.)

Skitfiske på dig! (Är det inte så man säger?). Vi vill se bilder på firrarna, ta med vidvinkel!

Nu tillhör jag inte redax, utan man får väl se mig mer som en inhyrd resurs. Därför kan jag inte svara med den tydlighet som du efterfrågar. Men rent generellt, sett ur min syn som privatperson så kan jag göra följande reflektioner:

Om ni efterlyser åtgärder från FS-crew, så göres väl detta bäst genom den funktion som finns inbyggd i forumet.

Hög tid att leverera det man lovar?
Jag citerar texten för betalmedlemsskap:
"Vad du får som betalmedlem
- Möjlighet att ladda upp mer bilder och oftare (se tabell)
- Tillgång till alla låsta artiklar
- Friare regler vid uppladdning, du kan ladda upp 5 bilder per dag.
- Du kan lägga till bilder i radannonser
- Du kan skapa bokmärken
- Du kan skapa bevakningar (till bilder, fotografer, artiklar, annonser) som skickar mail så fort du fått nya kommentarer på dina bilder, på en utvald fotograf, ny kommentarer på en artikel, när nya annonser med ett speciellt sökord lagts in etc.
- Du kan skriva html i din beskrivning. "

Vari denna beskrivning står det någonting om forumet och än en gång, vad är det som vi betalar för, som inte levereras?

Jag tycker nog (igen i egenskap av privatperson) att FS har fullgjort sina åtagande, de köper in artiklar (speciellt till betalade medlemmar), de ser till att allt som vi betalar för fungerar och de har två st hjälpredor som hjälper till i forumdelen.

Hurvida dialogen inte fungerar är inte upp till mig att svara på då jag inte har den insynen.

Men som sagt och nu i egenskap av forumvärd, rapportera gärna, jag sitter inte och lusläser forumet varje dag och inte heller varje tråd. Det har jag inte betalt för...och det har vi som betalmedlemmar inte betalt för, då det inte ingår i avgiften.

Mvh
Jeppe både privatperson och forumvärd på samma gång.

Jeppe skrev:
Nu tillhör jag inte redax, utan man får väl se mig mer som en inhyrd resurs. Därför kan jag inte svara med den tydlighet som du efterfrågar. Men rent generellt, sett ur min syn som privatperson så kan jag göra följande reflektioner:

Om ni efterlyser åtgärder från FS-crew, så göres väl detta bäst genom den funktion som finns inbyggd i forumet.

Hög tid att leverera det man lovar?
Jag citerar texten för betalmedlemsskap:
"Vad du får som betalmedlem
- Möjlighet att ladda upp mer bilder och oftare (se tabell)
- Tillgång till alla låsta artiklar
- Friare regler vid uppladdning, du kan ladda upp 5 bilder per dag.
- Du kan lägga till bilder i radannonser
- Du kan skapa bokmärken
- Du kan skapa bevakningar (till bilder, fotografer, artiklar, annonser) som skickar mail så fort du fått nya kommentarer på dina bilder, på en utvald fotograf, ny kommentarer på en artikel, när nya annonser med ett speciellt sökord lagts in etc.
- Du kan skriva html i din beskrivning. "

Vari denna beskrivning står det någonting om forumet och än en gång, vad är det som vi betalar för, som inte levereras?

Det klarar man, inte särskilt svårt precis. Men tidigare har man vid flera tillfällen framfört att man håller öga och agerar på vad som sker i fotosidan.se-trådarna, vilket man inte kan påstå har skett under de senaste veckorna.

Edit: Ingen skugga skall falla på forumvärdarna, de har varit närvarande.

/Johan

Re: Re: Re: Var håller redaktionen hus?

hansen2 skrev:
Svara inte på detta idag.
Nej, imorrn drar jag till fjälls som jag skrev så jag får allt svara nu...

Jag förstår inte vad du menar med icke-närvaro? Både David och jag har varit med i den där diskussionen med en hel del inlägg. Tråden rullar vidare som så många andra av denna karaktären och är nu uppe i 485 inlägg. Kan du summer vad som har sagts och föreslagits?

Senast såg jag dock förslagen om att göra en enkät och det är ju en bra idé och något vi kan göra - men juli är ändå helt fel tidpunkt att köra den, så det är något vi kan ta upp efter sommaren.

Sen såg jag också en fråga från någon där vi uppmanas (för hundrade gången) att klargöra vad meningen med bildkritik är, hur kommentarer skall skrivas etc. Detta har vi ju svarat på massa gånger, och det finns också dokument att läsa - vi har inte ändrat på någon ståndpunkt runt detta än.

Jag tror att communities förlorar sin charm och känsla när medlemmar skall leva ett eget liv vid sidan av redationen.

Re: Re: Re: Re: Var håller redaktionen hus?

clindh skrev:

Senast såg jag dock förslagen om att göra en enkät............
Den där tråden känns uttjatad, men något som föreslagits som jag minns på rak arm (som jag sympatiserar med) utan att öppna den är att lyfta fram hjälpande tips om att kommentera bilder lite tydligare. Typ Marias artikel, bildregler eller en "mall/checklista" att använda för den som vill (plus framlyftande av utvalda kommentarer till index som även föreslagits förr.)

Vidare förstår jag att dessa förslag m.fl kan vara lätta att missa bland massa annat, men det är synd.

Re: Re: Re: Re: Var håller redaktionen hus?

clindh skrev:
Nej, imorrn drar jag till fjälls som jag skrev så jag får allt svara nu...

Jag förstår inte vad du menar med icke-närvaro? Både David och jag har varit med i den där diskussionen med en hel del inlägg. Tråden rullar vidare som så många andra av denna karaktären och är nu uppe i 485 inlägg. Kan du summer vad som har sagts och föreslagits?

Er senaste närvaro i nämnda tråd är från 20:e respektive 25:e juni - föga imponerande!
Du får ta och läsa själv vad som sagts och föreslagits i tråden, det skall inte jag behöva gräva upp och summera för dig.

Sen såg jag också en fråga från någon där vi uppmanas (för hundrade gången) att klargöra vad meningen med bildkritik är, hur kommentarer skall skrivas etc. Detta har vi ju svarat på massa gånger, och det finns också dokument att läsa - vi har inte ändrat på någon ståndpunkt runt detta än.

Jag är en av dem som efterlyst detta, jag förklarar också varför i tråden ...

Arleklint skrev:
Jag tror att communities förlorar sin charm och känsla när medlemmar skall leva ett eget liv vid sidan av redationen.

En redaktion/företagsledning/chef som inte medverkar aktivt eller visar sig är inte intresserad och tror sig att saker och ting löser sig självt eller rullar på som vanligt!

/Johan

Re: Re: Re: Re: Re: Var håller redaktionen hus?

hansen2 skrev:
En redaktion/företagsledning/chef som inte medverkar aktivt eller visar sig är inte intresserad och tror sig att saker och ting löser sig självt eller rullar på som vanligt!

/Johan

Att hämta lön funkar en stund, men till slut vill nog de anställda ha en dialog. Chefer satt på sina rum på 70-talet.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Var håller redaktionen hus?

Arleklint skrev:
Att hämta lön funkar en stund, men till slut vill nog de anställda ha en dialog. Chefer satt på sina rum på 70-talet.

Så är det/var det.

Vi är en bråkdel som betalar för oss och det är inte mycket som talar för ett fortsatt betalt medlemskap :(

/Johan

Re: Re: Re: Re: Re: Var håller redaktionen hus?

hansen2 skrev:
(Gissa var företagsledningen är under juli - inte på det där kontoret iallafall :)

Jag tycker du överreagerar å det grövsta för att vi nu inte lyckats hänga med i några trådar, när man dessutom kör över sunkigt modem från landstället.

Den senaste ändringen på Fotosidan, den omdiskuterade tredje kritikpoolen, kom till på grund av förslag från just medlemmar. Likaså Nybörjarpoolen (som det vart betydligt mindre debatt om) var ett sådant.

Det kommer massor av bra förslag hela tiden och vi lyssnar och läser så gott vi hinner. Det är också helt uppenbart att det finns helt motsatta åsikter i många av dessa frågor, och båda "parter" tycker vi suger eftersom vi inte gör något åt "det som är fel" pronto. Detta är speciellt tydligt i frågan om hur kommentarer skall skrivas; vissa tycker vi skall vara obarmhärtigt hårdare i att rensa och kontrollera - andra tycker redan vi nått gränsen iom 30-teckensregeln....

Det är helt klart att alla här (oavsett hur många foruminlägg man skriver) inte kan få sin vilja igenom. Till syvende och sist är det ju vi som driver sajten som måste bestämma.

Problemet är att ni inte bestämmer något när diskussionerna uppkommer, ni låter diskussionerna fortgå, och skapar därmed missämja utan åtgärd. Det gäller oavsett det är semestertider eller inte.

Om ni sätter ner foten blir stämningen på siten bättre. Det gynnar alla, även er.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Var håller redaktionen hus?

clindh skrev:
(Gissa var företagsledningen är under juli - inte på det där kontoret iallafall :)

Jag tycker du överreagerar å det grövsta för att vi nu inte lyckats hänga med i några trådar, när man dessutom kör över sunkigt modem från landstället.

Den senaste ändringen på Fotosidan, den omdiskuterade tredje kritikpoolen, kom till på grund av förslag från just medlemmar. Likaså Nybörjarpoolen (som det vart betydligt mindre debatt om) var ett sådant.

Det kommer massor av bra förslag hela tiden och vi lyssnar och läser så gott vi hinner. Det är också helt uppenbart att det finns helt motsatta åsikter i många av dessa frågor, och båda "parter" tycker vi suger eftersom vi inte gör något åt "det som är fel" pronto. Det är helt klart att alla (oavsett hur många foruminlägg man skriver) inte kan få sin vilja igenom. Till syvende och sist är det ju vi som driver sajten som måste bestämma.

Ditt inlägg är för sorgligt, "vi är inte på kontoret under juli månad", vilken planet är du ifrån?
Jag hade haft full förståelse för detta om FS varit under en uppstartfas. Nu är det inte så och du har en hel del betalande kunder att serva, ingen tid för fiske med andra ord.

Och visst är det jobbigt med kunder som inte tycker att man levererar ...

/Johan

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto