Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var finns manualen till D70 på svenska att ladda ner?

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutat_medlemskap

Aktiv medlem
Hej,

Jag skall eventuellt köpa en Nikon D70 från utlandet, det verkar som det kanske inte ingår en svensk bruksanvisning.

Nu undrar jag om du vet var jag kan ladda ner en bruksanvisning på SVENSKA för Nikon D70?

UNDANBEDES VÄNLIGEN MEN Å DET BESTÄMDASTE, försök om möjligt att respekter frågan och om du önskar fråga om annat,
STARTA EN NY FRÅGA...

Jag är INTE intresserad av vad du tycker om att det inte finns en manual på svenska med eller att det kanske saknas manual vid köpet.

Tror inte den finns att ladda hem på svenska utan att man får köpa den om man ringer till Nikon. Med lite smooth-talk så kanske du kan tjata åt dig en gratis?

andersgunnare skrev:

UNDANBEDES VÄNLIGEN MEN Å DET BESTÄMDASTE, försök om möjligt att respekter frågan och om du önskar fråga om annat,
STARTA EN NY FRÅGA...

Jag är INTE intresserad av vad du tycker om att det inte finns en manual på svenska med eller att det kanske saknas manual vid köpet.

Oh, så charmigt sätt att få fler svar på...

Nåväl, på Nikons service-sida finns följande information:

Nikon Europe erbjuder manualer på Engelska, Franska och Tyska ifrån denna sida. Det enda som behövs för att få tillträde att ladda ner dessa är att man är en registrerad användare. Om Du inte har ett konto, klicka här, om Du redan har ett konto, var snäll och logga in på toppen av denna sida och sedan gär en sökning på den manual som Du letar efter.

Tillgängligheten av manualer på andra språk är väldigt begränsat på grund av problemet med Grå marknad, klicka gärna här för mer information angående Grå marknad. Önskemål om manualer i andra språk kan göras genom att kontakta ditt lokala Nikon kontor. Ta gärna kontakt med dem angående tillgängligheten eftersom alla kontor inte har alla manualer i lager. Om Du inte lyckas hitta den manual som du var på jakt efter från Ditt lokala Nikon kontor, var god ta en titt på denna sida för mer information.

Så, det finns alltså inte någon svensk manual att ladda ner, i vart fall inte från Nikon officiellt.

För att av princip bryta mot dit önskemål om att inte avvika från ämnet så vill jag påpeka att du högst troligt klarar dig utan manual. Manualen ger inte några viktiga fotografiska tips eller liknande, utan mest ren information om vilka funktioner som finns och vilka knappar man skall trycka på. Det du behöver veta utanför detta står här på fotosidan. Och de flesta fotosidanbesökare svarar med glädje och utvecklar de ämnen du vill ha svar på, oavsett om du önskar det eller inte!

Lycka till med den nya kameran, du kommer blir nöjd!

//

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar