ANNONS
Annons

Var får man tag i 3m brett tyg?

Produkter
(logga in för att koppla)

micke80

Aktiv medlem
Jag behöver få tag i ca 3m brett, vitt tyg att färga till bakgrunder. Är det någon som vet var man kan få tag på sådan, har ringt runt en del men det bredaste som verkar finnas är 1,4 till 1,5m.

/Micke

Lite väl dyrt, det jag söker är t.ex. vanligt bomullstyg som jag sen kan anpassa och färga som jag vill.

/Micke

micke80 skrev:
Lite väl dyrt, det jag söker är t.ex. vanligt bomullstyg som jag sen kan anpassa och färga som jag vill.

/Micke

Madeco.se brukar ha sådant.

Även andra företag som sysslar med film o teater är värt att kolla med.

/janne

Gillar du strykjärnet och kan tänka dig att skarva på längden så kanske lakan till dubbelsäng kan vara en idé. Har inte sett upp till tre meter, men väl 260cm.

När jag jobbade som scenograf handlade jag mina scentyger hos IlMonte.

www.ilmonte.se

De har olika sorters tyger i bredder upp till 12 meter. Priset varierar med kvalité (tjocklek) och sort. Kontakta dem och be om en katalog med tygprover och en prislista, jättekul bläddring! :)
/M²

Köpte två "kaffebrustyger" på tradera för en överkomlig slant.. är dom ok så blir det nog fler därifrån. Misstänker att det är svårt att komma ner i samma priser någon annanstans...

/Micke

Jag vann en kaffebrusauktion igår på 6 olika sådana där tunna tyger. Blev billigt och jag köpte dom på kul för att se vad jag kan göra med dom.
Tror dock inte dom kan användas som bakgrund i sig själva, mer som accessoarer runt bakgrund och omgivning.
Har man en kraftig neutral bakgrund kanske dom kan hängas över för att färga.

det finns lakans väv som är upp till 2,5-3 meter billigare än kaffebrus men även tunnare tror jag... du kan hitta det i större tygvaruhus. i sthlm finns det på tygaffärn i sickla.

Pröva "mark duk" geotextil sådant som man lägger under marksten. Fins på byggvaruhusen på upptill 5m brädd.

Jag vet inte hur det är med de grövre tygerna, men de tunna från Kaffebrus kan inte tvättas enligt honom själv - möjligen kunde man försöka mycket försiktigt för hand i låg temperatur. Det kan i alla fall vara värt att veta innan man köper.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar