timlu
Aktiv medlem
FILM) (ulltand skrev:
Hur är det med optik i Kina då? Och Hong Kong?
Jag har ingen aning.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
FILM) (ulltand skrev:
Det är fler som skrivit att Yodobashi inte är billigast men få som kan tala om vart man ska gå för att handla nytt billigare, förutom nu Wink Digital och Outlet Plaza i Akihabara. Map Camera är dyra på nytt men har en massa beg godsaker. Såg inte speciellt mycket intressanta digitalsaker av senare snitt när jag var där senast, men det var iofs ett år sedan.timlu skrev:
Kom ihåg att i Japan kan du dra av ytterligare 5% moms som du som utlänning inte behöver betala. Yodobashi är inte direkt det billigaste stället men det är smidigt att handla där eftersom dom är vana vid utlänningar, vilket gäller i stort i t ex Akihabara.
Vi har handlat i Hong Kong men det var innan det överlämnades, så det var inte nyligen. Då var det iaf stor risk att bli lurad, oftast genom att man fick fel pryl och inte den man tänkte sig men hade betalat för. Rådet i så fall, om man är kvar i sta'n när man upptäcker det, är att gå till Consumer's Council (eller hota med att göra det).FILM) (ulltand skrev:
Jag var i Tianjin, Kinas tredje största stad (11 miljoner) för ungefär två månader sedan och köpte där ett Nikkor AF-S DX 12-24 f/4G IF-ED för 8'200 Yuan vilket motsvarar 7'400 SEK. Objektivet kostar 10'995 på Cyberphoto....FILM) (ulltand skrev: