Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vantar med värmeslingor, vart?

Produkter
(logga in för att koppla)

d-one

Aktiv medlem
Har börjat tröttna på att alltid förfrysa mina fingrar och tår när jag plåtar bandy.

Nu är jag ute efter ett par ganska tunna vantar med någon form av eluppvärmning, vet någon här vart man kan köpa sånna?

Är något märke bättre än andra o.s.v.?
 
Hej!

Jag surfade in på www.vildsvin.se och där hittade jag ett par vantar som var batteri uppvärmda. Vet inte märket eller priset, la bara märke till att de var just batteri uppvärmda.

Tyckte det var lite kul.

MVh Dan
 
Dom där vildsvinshandskarna verkar inte vara så bra att hantera kameran med. Jag rekommenderar istället tunna windstopperfordrade handskar med fleece på utsidan och skinn/mocka på insidan för foto. Hestra och Haglöfs har bra sådana. En tunn superunderställhandske från Craft innanför om det är lite kallare och sedan kan man om man vill komplettera med en ordentligt tjock vante/handske utanpå när man inte fotar. Då fryser du garanterat inte under bandymatchen och du behöver aldrig vara handbar när du fotar.
 
Graal skrev:
...En tunn superunderställhandske från Craft innanför...
Sanslöst, jag var inne på ”min” outletbutik och de hade just dessa handskar för 60:-, men bara small.

Nåväl, det blev tre par Seger sense trekking (tunna ullstrumpor) för halva priset i stället...
 
Värmeslingor

Inte off-topic, men väl MacGyver Topic:

Hur funkar värmeslingor ?
 
mipert skrev:
Sanslöst, jag var inne på ”min” outletbutik och de hade just dessa handskar för 60:-, men bara small.

Nåväl, det blev tre par Seger sense trekking (tunna ullstrumpor) för halva priset i stället...

Var ligger den butiken? Jag bor ju i Lund och har dessutom löjligt små händer (får köpa damhandskar om de ska passa ordentligt).
 
Före detta Intersport på Center Syd.
Det fanns bara ett par...

De har dock andaskalsonger i S och XXL för 60-80:-
 
När jag haft min digitalkompakt igång en liten stund är den riktigt, riktigt varm och då behövs knappast några värmeslingor...........
 
Graal skrev:
När jag haft min digitalkompakt igång en liten stund är den riktigt, riktigt varm och då behövs knappast några värmeslingor...........

När jag läste det där kom jag att tänka på att man kanske borde börja tillverka kameror med inbyggda värmeslingor. Kanske vore nåt för kameratillverkarna att fundera på? ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.