Annons

Vanliga fel på Canon 1Ds MkII

Produkter
(logga in för att koppla)

Ingenamn

Medlem
Hej står i begrepp att köpa beg 1 Ds MkII har inte så stor erfarenhet av dessa (jag kör 30 D idag) som min fråga är är det något särskilt som bör kollas på dessa kameror.

Senast ändrad:
Jag hade min i två år och tog ca 90000 bilder med den. Det enda problem jag hade med den var att slutarn pajade efter 45000 bilder. Ingen stor kostnad att byta (3500kr) annars gick den som tåget. Den kamera jag haft mest fel med är Nikons D700 den har varit inne tre gånger på lagning.
Dom canon jag haft har alltid funkat utan problem. Det du kan kolla innan köp är att du provar olika exponeringstider o ser efter att den verkar ok. Kameran är riktigt bra men nya 5an är betydligt bättre på högre iso enligt min mening så är 1ds mark 2 ok upp till 800 i nödfall iso 1600.
Nya 5D är helt ok upp till 3200.

Tack....

för tipset. Alla tips på vad man bör lägga vikten på vid kontroll innan köp är välkomna

Hur står sig husens vädertålighet jämfört mellan 1Ds MkII och 5D MkII ?

för tipset. Alla tips på vad man bör lägga vikten på vid kontroll innan köp är välkomna

Hur står sig husens vädertålighet jämfört mellan 1Ds MkII och 5D MkII ?

Jag har använt min 1DsII med regnet bokstavligen rinnande över huset utan några problem. Efter att ha pratat med Canon om vad min 5DII ska klara så skulle jag inte våga utsätta den för samma behandling.

Sanningen får jag nog inte förrän jag hårdtestar tills en av dem dränks, men det tänker jag inte öra. Och så länge ingen annan heller gör testet så är ettan mer tålig i min världsbild.

Men du kommer ångra dig om du inte köper 5D mark II... Låt liken ligga ;)

Liket lever!

Hej, det blev ett 1Ds hus i a f ... får se om jag ångrar mig.
Tack för synpunkterna...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto