Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vanliga fel på Canon 1Ds MkII
- Trådstartare Ingenamn
- Start datum
snap01
Aktiv medlem
Jag hade min i två år och tog ca 90000 bilder med den. Det enda problem jag hade med den var att slutarn pajade efter 45000 bilder. Ingen stor kostnad att byta (3500kr) annars gick den som tåget. Den kamera jag haft mest fel med är Nikons D700 den har varit inne tre gånger på lagning.
Dom canon jag haft har alltid funkat utan problem. Det du kan kolla innan köp är att du provar olika exponeringstider o ser efter att den verkar ok. Kameran är riktigt bra men nya 5an är betydligt bättre på högre iso enligt min mening så är 1ds mark 2 ok upp till 800 i nödfall iso 1600.
Nya 5D är helt ok upp till 3200.
Dom canon jag haft har alltid funkat utan problem. Det du kan kolla innan köp är att du provar olika exponeringstider o ser efter att den verkar ok. Kameran är riktigt bra men nya 5an är betydligt bättre på högre iso enligt min mening så är 1ds mark 2 ok upp till 800 i nödfall iso 1600.
Nya 5D är helt ok upp till 3200.
Henrik L Jonsson
Aktiv medlem
för tipset. Alla tips på vad man bör lägga vikten på vid kontroll innan köp är välkomna
Hur står sig husens vädertålighet jämfört mellan 1Ds MkII och 5D MkII ?
Jag har använt min 1DsII med regnet bokstavligen rinnande över huset utan några problem. Efter att ha pratat med Canon om vad min 5DII ska klara så skulle jag inte våga utsätta den för samma behandling.
Sanningen får jag nog inte förrän jag hårdtestar tills en av dem dränks, men det tänker jag inte öra. Och så länge ingen annan heller gör testet så är ettan mer tålig i min världsbild.