Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Val av skärm
- Trådstartare "Massen"
- Start datum
dumbo
Aktiv medlem
Jag spontanköpte ny skärm för lite sedan, en 22" med upplösning 1680x1050. Jag har tidigare kollat på skärmar med ~1900x1200 i upplösning för att få en lite rejälare uppgradering vad gällde upplösning, från 1400x1050 som jag körde innan, men har väl tyckt att de skärmar som är vettiga är lite i dyraste laget. Just vad gäller storlek skulle jag väl annars säga att 22-24" kanske är ganska lagom om man sitter vid ett normalt skrivbord. Upplösning är väl i stort sett bäst att ha så hög som möjligt, tycker iaf jag.
Sedan gäller det ju i vanlig ordning att man bör ha IPS- eller PVA-panel för redigering av bilder, men sånt har du kanske koll på redan?
Skärmen som jag köpte, Dell Ultrasharp 2209WA får jag säga är enormt prisvärd (2600kr på dustinhome), även om den var lite billigare när jag köpte. Jag snubblade över den av en slump och den har blivit lovordad på många håll för otroligt bra prestanda i föhållande till vad den kostar. Så jag köpte en på vinst och förlust och är helnöjd.
Sedan finns det såklart bättre skärmar om man har mer pengar, som alltid... Jag hade nog köpt nån 24" med ~1900x1200 i upplösning om jag hade haft lite mer pengar att göra av med.
Sedan gäller det ju i vanlig ordning att man bör ha IPS- eller PVA-panel för redigering av bilder, men sånt har du kanske koll på redan?
Skärmen som jag köpte, Dell Ultrasharp 2209WA får jag säga är enormt prisvärd (2600kr på dustinhome), även om den var lite billigare när jag köpte. Jag snubblade över den av en slump och den har blivit lovordad på många håll för otroligt bra prestanda i föhållande till vad den kostar. Så jag köpte en på vinst och förlust och är helnöjd.
Sedan finns det såklart bättre skärmar om man har mer pengar, som alltid... Jag hade nog köpt nån 24" med ~1900x1200 i upplösning om jag hade haft lite mer pengar att göra av med.
Mesch
Aktiv medlem
Hej!
jag är inne på köpa ny skärm till min kära dator men vad ska välja för storlek för de ulimata redigeringen?
Jag har en Dell FP2405 vilken funkar jättebra. Färger ser bra ut och stämmer bra med vad jag får tillbaka vid beställningar till Crimson.