ANNONS
Annons

Val av objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ps Men ta med båda två. Du har tid att instruera herrn om byte då och då...Ds

Byte, under en förlossning...??? Efter en väntan som är lång som ett vinterkrig och en blivande mamma som vill ha massage i ryggslutet, syrgas, mer massage, hålla handen......
Nä, håll dig till ETT objektiv, förslagsvis zoomen och nöj dig med den! Digitalt blir det ju bra bilder utan blixt i taskiga ljusförhållanden, förr var det blixt som gällde och det ser jag inte som något problem. Inte fasen stör blixten så man absolut måste låta bli den! Och inte kommer barnet att säga om 20 år att "fan, det var den där blixten på BB som förföljt mig hela livet!"

Sen gillar jag den där idén om att provköra lite hemma!!
 
Kan ju nämna att jag blir igångsatt pga att jag just haft så snabba förlossningar så vi knappt hunnit in ;) Sist åkte vi direkt efter första värken och vi hann ändå bara vara inne i 27 minuter :) (och vi bor bara 5 min från förlossningen med bil)
Så gott om tid vet jag inte, hoppas ju på det denna gången eftersom det blir en mer planerad förlossning.
Men du har rätt, jag kommer köra på zoomen, ha den externa blixten på och antagligen blir det en dagsförlossning så han kan avgöra själv om blixten bör sättas på eller inte. Det blir ju mkt bättre blixtbilder med extern blixt hur som helst.
Efteråt när jag tar över fotograferandet så blir det nog mer bilder på bäsen med 50mm.



Byte, under en förlossning...??? Efter en väntan som är lång som ett vinterkrig och en blivande mamma som vill ha massage i ryggslutet, syrgas, mer massage, hålla handen......
Nä, håll dig till ETT objektiv, förslagsvis zoomen och nöj dig med den! Digitalt blir det ju bra bilder utan blixt i taskiga ljusförhållanden, förr var det blixt som gällde och det ser jag inte som något problem. Inte fasen stör blixten så man absolut måste låta bli den! Och inte kommer barnet att säga om 20 år att "fan, det var den där blixten på BB som förföljt mig hela livet!"

Sen gillar jag den där idén om att provköra lite hemma!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.