Annons

Val av Lightroom2 elements och photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

Radeeon

Aktiv medlem
Hej har blivit erbjuden att köpa elements 7 och ps cs3 till ett bra pris av en kompis.
Just nu hhar jag Lightroom 2 så min undran är om det praktiskt funkar och är bra att köra med alla tre eller kan man lika gärna välja bort något av dom för jag lär väl inte använda alla 3
Mvh Daniel
 
Hej har blivit erbjuden att köpa elements 7 och ps cs3 till ett bra pris av en kompis.
Just nu hhar jag Lightroom 2 så min undran är om det praktiskt funkar och är bra att köra med alla tre eller kan man lika gärna välja bort något av dom för jag lär väl inte använda alla 3
Mvh Daniel

Jag skulle välja bort Elements. Lightroom och Photoshop tillsammans ger dig "allt" du behöver. Elements är en förenkling av Photoshop och känns överflödig.

Om du bara arbetar med dina bilder marginellt/inte alls räcker Elements gott och väl.
 
Just nu redigerar jag bara marginellt men jag vill ju inte låsa mig vid det utan att ha möjlighet till mer. Men om man hålla ordning på bilderna och kunna redigera så funkar väll PS och Lightroom bäst tillsammans va?
 
Just nu redigerar jag bara marginellt men jag vill ju inte låsa mig vid det utan att ha möjlighet till mer. Men om man hålla ordning på bilderna och kunna redigera så funkar väll PS och Lightroom bäst tillsammans va?

I dagsläget är det en oslagbar kombination, som jag ser det.
 
Ursäkta en okunnigs fråga.
Vad tillför Lightroom Photoshop CS4?

Enkelt uttryckt kan man säga att det är två helt olika program. Just därför kompletterar de varandra, även om de har många funktioner som är lika/tangerar varandra.

Lightroom är för mig ett oslagbart verktyg för att hålla ordning på mina bilder, och för att snabbt hantera en stor mängd bilder. Photoshop blir sedan det program där jag kan göra "finliret" på de bilder som kräver mer efterbehandling (exempelvis avancerad kloning och retusch).

Min uppskattning är att jag kan hantera 95% av mina bilder med Lightroom. Resten slutfixar jag med Photoshop eftersom Photoshop är till för avsevärt mer avancerad bildbearbetning.
 
Ok ordna upp bilder har jag bra kläm på men inte när man ska fixa till bilder och fixa flera bilder på en gång. Har du någon bra nätsida som man kan läsa sig till det?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.