Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Val av konverter??
- Trådstartare git s
- Start datum
eskil23
Aktiv medlem
Hej undrar vad jag kan köpa för konverter till ett sigma 150/500 har en Nikon D 700.
Ingen är väl det enkla svaret. Sigma 150-500 är inte tillräckligt ljusstarkt för att autofokus ska fungera med någon konverter alls. Att fokusera manuellt är en mardröm. Jag har försökt fota månen med mitt Sigma 150-500 och en 2x telekonverter. Så fort man rör objektivet det minsta så dansar sökarbilden omkring så att man blir sjösjuk. Någon vidare skärpa får man inte till heller. Vill man få till smalare bildvinkel är det nog en bättre idé att sätta det objektivet på en Nikon1-kamera med FT1-adaptern.
Magnus Göransson
Aktiv medlem
Ingen är väl det enkla svaret. Sigma 150-500 är inte tillräckligt ljusstarkt för att autofokus ska fungera med någon konverter alls. Att fokusera manuellt är en mardröm. Jag har försökt fota månen med mitt Sigma 150-500 och en 2x telekonverter. Så fort man rör objektivet det minsta så dansar sökarbilden omkring så att man blir sjösjuk. Någon vidare skärpa får man inte till heller. Vill man få till smalare bildvinkel är det nog en bättre idé att sätta det objektivet på en Nikon1-kamera med FT1-adaptern.
Det går rent fattningsmässigt (F-bajonett) men du får minsta bländaren eftersom FT1 endast fungerar fullt ut med AF-S.