ANNONS
Annons

Vad vill ni ha (firmware uppdate 7D)?

Produkter
(logga in för att koppla)
Suggles skrev:
Jag stör mig på att menysnabbvalsminnet (MSET-knappen) förlorar sin inställning varje gång jag byter batteri.

Menysnabbvalsminnet? Menar du de tre speciallägena på programratten som man kan konfigurera själv?

Om det är den du menar så blir jag besviken om det är som du säger! Har alltid använt den funktionen på Dimage 7i & den tappar inte minnet utan batterier. Kommer att bli vansinnig om jag måste ställa in det efter varje batteribyte, förmodligen så skippar man den...

//Larsa, som kanske köper D7D

FiLM) (Toba skrev:
Jag skulle vilja kunna se i EXIF-en om AS varit på och vilka "digitala effekter" som används (shapening, osv), för den infon har jag inte hittat ännu.

Det finns ju iaf med några:
Contrast - Hard
Saturation - High
Sharpness - Hard

till exempel...

/Z!

Förklaring

(Larsa Zingmark) Jag använder min MSET som snabbval till menyn för borttagning av bilder. Mycket smidigt när man bara måste plocka bort några bilder i all hast.

(John Stäck) Det är precis som Torbjörn Egil säger. Råkar man trycka på knappen så kopplas autofocus bort och man fattar ingenting för en kort stund. Alltså ingen fara med objektivet.

(Christer Folkesson) Ang. att vända på bilderna, du måste tänka lite längre. Varför måste kameran vrida på bilden när den visas i displayen? Jag vill bara att den vrids när den förs över till datorn. Vrida på displayen kan jag göra själv ;-D
Ett problem som kan uppstå är att kameran inte vet när den ska vrida på bilden om man tar kort i en konstig vinkel, typ 45 grader eller så. Då är det väl bara att slå av automatiken i så fall.

Dessutom så utnyttjar man ju så liten del av skärmen om bilden roteras till stående, blir ju pytteliten.

Ett litet avstick från ursprungsfrågan.

Som jag skrivit så är jag på gång att skaffa D7D. När jag testade den i butik sist så reagerade jag på att spegeln var mycket högljudd, jämförde med D70 och skillnaden var mycket stor (faktiskt enorm!).

Vad anser ni och hur är den i jämförelse med 20D? Tycker faktiskt att det är svagt att man inte lyckats dämpa den bättre...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar