Annons

vad tror ni om den här(Kodak DX6490)

Produkter
(logga in för att koppla)
M3 gjorde en test av den kameran (i decembernumret) en pryltidning, inte en fototidning jag vet..men deras tester är rätt okej iaf och de är betydligt mer kritiska än de nya svenska digitalkameratidningarna.

Kodaken fick inget vidare betyg, medelmåttig med dåligt grepp och ett för högt pris ansåg de...men nu ligger ju priset betydligt lägre så det argumentet håller inte...det rekommenderade priset är ju på tok för högt dock.
 
Observera att den kameran inte har möjlighet att anluta filter och konverter..jag tycker du ska kolla på Fuji S5000 eller ännu hellre på Olumpus C-750 istället.
 
Ett alternativ kan ju vara 740 från Olympus. Rek.pris är 3995:- men de flesta fotobutiker ligger väl under det priset.
 
Jag håller också på att velar i den här kategorin av kameror. Kodaken ligger bäst till just nu. Fördelarna tycker jag är att den har en BRA EVF(elekronisk sökare), stor lcd, 4mp och en bra lins. Converter för filter är på gång och skall komma i början på feb utifrån vad jag förstår. Kodaks sökare är dessutom, tillskillnad från de andra jag har testat, användbar i mörker. Kodak har dessutom anslutningskontakt för extern blixt om man skulle bli sugen på sådant.

Mvh Martin
 
Ett annat minus är ju att den saknar manuell fokusering, något som jag saknar på min digitalare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.