Annons

Vad skall jag välja

Produkter
(logga in för att koppla)

gulldon

Ny medlem
jag e ganska ny i foto värden...har en canon600d..vill köpa ett telezoom objektiv..vill hålla mig på en rimlig nivå så jag har funderat på Sigma AF 70-300/4-5.6 DG OS eller köpa ett begagnat Canon EF 70-200/4,0 L USM....till att börja med....va rekommenderar ni???

Trots att jag inte har Canon kan jag säga att jag utan tvekan skulle välja Canons 70-200. Riktigt bra byggd, ofta ljusstark nog att användas till sport eller liknande och skarp för sitt pris. Det är ett av objektiven jag helst skulle vilja se att Pentax också tillverkade.

Naturligtvis är det lite beroende på vad du ska ha den till men förutsatt att 200mm är tillräckligt (vilket det borde vara eftersom du ser det som ett alternativ) så säger jag 70-200 alla dagar i veckan.

Sigman har ju iofs stabilisering som är trevligt men den är inte särskilt rolig att använda i längden.

Jag bytte upp mej från just Sigma 70-300 (dock utan bildstabilisator) till Canon 70-200, kom över ett nytt beg. med garanti kvar, även att man tappar i zoom så är det ett grymt mycket bättre objektiv, i uppbyggnad, skärpa, hastighet i fokus osv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar