Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad skall jag ta för bild med ensamrätt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bengt Sändh

Avslutat medlemskap
I utkanten av staden Fuengirola ligger en stor bordell som har öppet dygnet runt. Om jag sätter mig där i bilen 50 meter bort med mitt 600mm teleobjektiv och plåtar alla de karlar som kommer ut därifrån så misstänker jag att de gärna vill köpa bilderna på sig själva med ensamrätt. Kan någon tipsa mig om hur mycket jag skall ta per bild?

Jag tvivlar på att du skulle få sålt särskilt mycket, däremot fruktar jag att du skulle åka på en rejäl omgång om du gav dig in på detta projekt.

Du kan ju alltid utgå från BLFs prislista...
Glöm bara inte att visa de vesna gubbarna listan,
så att de vet vad du pratar om ;-)

eller så kräver dom att du inte publicerrar bilderna pga att dom är kränkande, så har du suttit där och fotat för inget.

Känns det inte bättre att försöka ta bilder som någon vill köpa för att det är en bra bild.

Ett glasklar företagsidé! Vad dom betalar beror nog på deras livssituation. En familjefar i hög ställning kan nog inbringa en del, medan en kärlekskrank, ensam stackare kanske skulle bli glad för publiciteten.

Hursomhelst skulle jag nog anlita en bodyguard, du lär få det lite jobbigt med vissa "kunder".

Lycka till!

Inte allvarligt menat.

Det hela var väl bara ett dåligt skämt från min sida. Har inte en tanke på att sälja någon som helst bild. Ville bara se vad jag skulle få för lustiga svar. Några tog mig på allvar och andra inte. Förlåt skall aldrig göra så mer. I fortsättningen skall jag vara seriös och vänlig. Ha det riktigt bra alla trevliga människor.

Det hela var väl bara ett dåligt skämt från min sida. Har inte en tanke på att sälja någon som helst bild. Ville bara se vad jag skulle få för lustiga svar. Några tog mig på allvar och andra inte. Förlåt skall aldrig göra så mer. I fortsättningen skall jag vara seriös och vänlig. Ha det riktigt bra alla trevliga människor.

Inget att be om ursäkt för :) men man antar ju att det är så att dom som lägger en fråga vill ha svar så :)

Bakom flötet

Sej det.

Två laxar kan vara lagom per torsk så att du inte mörtar upp dem och lakar ur idén. Sen kan man flundra om de inte får skylla sik själva, de är ju där på egen fisk.
Hajar du?

Om du gör det här hoppas jag innerligt att det springer ut en arg hallick med rosafärgad rävpäls och knogjärn. Av två orsaker;

1. Du förtjänar det.
2. Fan vilken bild!

Edit; Ah, skämt. Då var det genast kul istället. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar