Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad skall jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

jeppe_lu

Medlem
Hej gott folk!

Jag är sugen på att köpa en kamera som jag skall ta lite bättre bilder än min gamla
olympus mju710.
Vill ta kort ute i naturen, vid havet, men också kunna ha med den för fotografering av cykling och skidåkning!

Har ingen jätte koll på vad som behövs eller är lagom för en helt ny färsking på området.
Hade tänkt att lägga runt 6000-7000!

Är tacksam för all hjälp...

// Jesper

Har du tänkt dig en systemkamera eller en bättre komptakkamera eller superzoom osv?

Hej gott folk!

Jag är sugen på att köpa en kamera som jag skall ta lite bättre bilder än min gamla
olympus mju710.
Vill ta kort ute i naturen, vid havet, men också kunna ha med den för fotografering av cykling och skidåkning!

Har ingen jätte koll på vad som behövs eller är lagom för en helt ny färsking på området.
Hade tänkt att lägga runt 6000-7000!

Är tacksam för all hjälp
Hej! Har du " känt " på en Canon Eos 550D? Är en liten avancerad maskin, som du troligen inte växer ur i första taget. Du bör nog satsa på ett bättre objektiv från början än paketobjektivet för att få bästa resultatet

Hej! Har du " känt " på en Canon Eos 550D? Är en liten avancerad maskin, som du troligen inte växer ur i första taget. Du bör nog satsa på ett bättre objektiv från början än paketobjektivet för att få bästa resultatet

Jag har varit inne idag faktiskt och känt och frågat lite om just EOS 55D...
Som du skriver verkar det inte vara en kamera som man växer ur, men om man jämnför Eos 550D och nikons 5000D, prismässigt kontra funktion, och prismässigt som du också skriver, köpa objektiv etc...

ANNONS