Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad skall jag köpa för 30000:-?

Produkter
(logga in för att koppla)
Riktigt bra kombo.... dock skulle jag skippa 430ex och köpa storebror, 430ex på 5D är som att knyta på sig ett par skor i stl. 40 trots att man har 43 i skor.
Vad gäller macron har jag aldrig kört tokinan men kan varmt rekomendera canons. Vad gäller 50 1,4.... GRYM glugg.

/ Gustav

Damoor skrev:
Begagnad 5D (17-20'000) HUS

Canon 430EX (2700) - BLIXT

Canon EF 50/1,4 (2800) http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=54666

Tamron SP AF 28-75/2,8 XR Di till Canon AF (2500)http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=54266

Canon 70-200/4L (4500)

Detta skulle jag ha köpt. Och sen en Tokina AT-X M100/2,8 Macro 1:1 D (3800) efter att jag sparat =D

Varför inte en 430 EX på en 5D?

whenever skrev:
Riktigt bra kombo.... dock skulle jag skippa 430ex och köpa storebror, 430ex på 5D är som att knyta på sig ett par skor i stl. 40 trots att man har 43 i skor.
Vad gäller macron har jag aldrig kört tokinan men kan varmt rekomendera canons. Vad gäller 50 1,4.... GRYM glugg.

/ Gustav

Re: Finns det olika versioner av 5D

mathiasjohnson skrev:
Är alla exakt av samma konstruktion, eller är de senare modellerna av bättre kvalitet, dvs har eventuella barnsjukdomar rättats till? Skall man akta sig för de tidigare modellerna?

Inga skillnader enl min ÅF. De första modellerna led egentligen inte av några barnsjukdomar värda att åtgärda. Kameran var bra från början, enligt honom. Men vi fick vänta c:a 6 månader efter lanseringen innan den gicka att få tag på lätt i Sverige. Det gjordes en justering på firmware enligt honom också, men det är allt jag fått veta samt att det inte gäller de kameror som nått Sverige. De hade redan uppgraderats. Med reservation för att detta är andrahandsinfo. har dock inte sett något annat på de internationella sajterna som motsäger min ÅF.

Upplysningsvis sålde jag min 5D med vertikalgrepp och extra displayskydd för 19000 SEK i början av januari.

Lennart

helt klar en 5D med kitglugg och en 430 blix. så vida du klarar dig med 3 bilder i sekunden..

Sedan kan du bygga på med batterigrepp, gluggar, filter etc efterhand.

Jag vet inte om du läst....

alla inlägg, men jag har redan köpt 24-105L, samt 580EX, 50mm 1.4, och batterigreppet. Nu är det bara huset jag saknar, 5D alltså. Det skall vara relativt nytt, nyskick, med garanti.

whenever skrev:

/ Gustav

Thanks ;P

ANNONS