Annons

Vad ska man göra idag?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lionheart

Aktiv medlem
Vi hade planerat en Köpenhamnsresa idag men det tråkiga vädret gjorde att vi ställde in resan.
Vad kan man hitta på nu över helgen?
Vi drar oss inte från att köra långt.

Vi vill kunna ha skojsigt och jag ska självfallet ha utrymme för lite fotografering?

Inga dyra förslag som att ta flyget till Rom =)

(Vi bor i södra Skåne)
 
Senast ändrad:
Bara att åka längs med E4:an tills du hittar sol. I Stockholm lyser solen från en himmel med lätta vackara moln.

Varför inte en tur tillBergs slussar utanför Linköping och skilldra livet kring Göta kanal?
 
Har Ni tröttnat på Österlen? Kan man göra det? Där som är så vackert... :)

Jag håller med Roland om att Göta kanal kan vara väl värt ett besök. Ni kan även åka upp till Jönköping och sedan på västra sidan av Vättern. Ni kommer att passera Hjo, Karlsborg m fl mysiga sommarställen på väg norrut. I Hjo kan Ni stanna och köpa rökt vätternröding i rökerierna i hamnen och i Karlsborg fortsätter Göta kanal (efter att gått via Vättern) västerut. Där är fint. Och naturen längs Vättern är speciell.
 
Efter en snabbkoll på väderkartan så ska det vara bättre väder längs kusterna idag. Men ni måste långt upp oavsett vilken kust ni i så fall väljer.
 
Okej, tack för tipsen.
Om vi nu kör upp mot Jönköping, kanske Gränna, Hjo och Göta Kanal.

Vad finns det specifikt att göra? Min sambo undrar eftersom hon till skillnad från mig vill göra lite mer än att fota =)
 
En drös av fotoobjekt finns i min portfölj. Tänker närmast på Brahehus vid Gränna och Alvastra klosterruin vid Ödeshög. Nedanför Gyllenuttern vid Gränna finns Röttle by (ligger i ravinen under motorvägen strax innan Gränna, lämplig avfart är södra avfarten till Gränna.
 
Team Chasing och Point to Point, kanske?

I morgon, sön 4/7, börjar Falsterbo Horse Show ( www.falsterbohorseshow.se , tryck dagsprogram > Söndag 4 juli ) med arrangemang på LV4s övningsområde vid Skanörs Ljung på Falsterbonäset.

En av dagens höjdare är Team Chasingen och Point to Point, fartfyllda tävlingar som är begripliga även för icke-hästintresserade.

Här finns gott om tillfällen för dramatiska bilder.

Mellan varven kopplar man av med fika i gröngräset eller strövar på näsets stränder.
 
Hejsan

I Söderköping är det stort jippo i dag de ska försöka slå världsrekord i wakeboards hoppning och en massa annat hörde jag på radion idag /Micke

"Arrangemanget är vid kanalen"
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.