Annons

Vad ska jag ta med mig?

Produkter
(logga in för att koppla)

vaktis100

Aktiv medlem
Lämnar snöblöta sverige den 2 januari för en golfresa till thailand.
Jag var där nere i augusti men hade då inte kameran med. Nu hade jag tänkt att ta med lite fotoutrustning men vet inte vad jag ska packa ner. Funderar på om jag ska ta min aps-c eller ff, långa tele, macro, ljustarka fasta eller vidvinkliga zoomar. Jag har en del optik i den stora väskan men jag kan inte ta med alltihop så därför undrar jag vad ni hade tagit med er (titta gärna i min kameraväska och säg vad ni hade packat ner). MVH // Christer

Det hela handlar ju om vad du vill fota.
sk adu fota landskap så vore fullformataren och en trevlig vidvinkel på sin platts.

eller ska du turist fota lite, och resa lätt?

Vidvinkel blir ett måste det är bara frågan om vilken, 20 F2,8 till FF eller 12-24 till aps-c. Sen telefrågan 70-200 F2,8 eller 200-500 F5-6,3.
Kanske en macroglugg åxå och en fast 50 F1,4 till barbilderna på kvällen Tänkte ta ett hus och tre eller fyra objektiv men kan inte bestämma mej för vilket därför frågar jag här där jag vet att det finns resvana fotografer. Angående fotandet så blir det blandat i 4 veckor, lite turistfoto å lite utifrån golfbanorna.
// Christer
PS. God jul förresten. DS.

Jag försöker att alltid åka lätt packad, en juste vidvinkel och en ljustark normal räcker för mig i alla fall. 50mm på aps-c kan vara lite för långt o då hade jag kört med FF i ditt fall.

God jul

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar