Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vad ska jag redigera i RAW?
- Trådstartare slizy
- Start datum
gitte edelman
Aktiv medlem
Får jag haka på med en följdfråga?
I Rawshooter finns det inställningar som: Flat, indoor normal, indoor medium, outdoor, osv...
Jag ser att färgerna och kontrasten ändras, men vad exakt är det som händer? Vad är det för idé att använda dom inställningarna? Är det något man inte kan göra i kontrast och färgmättnad i Photoshop, tex?
(*förvirrad, som vanligt*)
I Rawshooter finns det inställningar som: Flat, indoor normal, indoor medium, outdoor, osv...
Jag ser att färgerna och kontrasten ändras, men vad exakt är det som händer? Vad är det för idé att använda dom inställningarna? Är det något man inte kan göra i kontrast och färgmättnad i Photoshop, tex?
(*förvirrad, som vanligt*)
Kalle_B
Aktiv medlem
nu har jag inte använt det programet du refererar till Birgitta, men det låter som om det är "förvalda" inställningar för simulering av inomhus och utomhus förhållanden..?
Jag skulle strunta helt i det och enbart manuellt redigera vitbalans, färgtemp, kontrast, skugga, o lite annat sådant
Jag skulle strunta helt i det och enbart manuellt redigera vitbalans, färgtemp, kontrast, skugga, o lite annat sådant
Carl Hellman
Aktiv medlem
är det någon skillnad att ändra tex färgmättnad i PS rawconverterare istället för i själva PS?