Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad ska du investera i under året?

Produkter
(logga in för att koppla)
Foto-Rickard skrev:
Jag kan tipsa dig om att leta efter begagnade 70-200/2.8L ! Jag köpte ett för 7500kr i kanonfint skick!

7500-: blir lite väl dyrt för mig, med tanke på att jag får ett nytt 70-200 4L för 5500 i Tyskland, men man hinner väl ändra sig :)
 
Chano skrev:
Mitsubishi L200 DubbelCab 4x4 Turbo Diesel. (Nån som säljer)
Troligen ett nytt digitalhus.
Sundare liv.
-Anders

Så var ett 2,8 ton delmål uppnått.
Har haft tvåhjulsdrift ett par år nu.
Satt i fjol fast i två dar utan mobiltäckning.
Man har väl ingen brådska men det tar på kroppen att ta sig loss.
Diff på alla hjulen var också ett mål som uppfylldes.

Men de som känner mig säger.:
-Ja du Anders. Du kommer bara än jävligare till. Nästa gång du kör fast då är det ingen som kan komma till undsättning. Men du kan ju tälta på flaket.

Nåja.. den dagen den sorgen.
Mvh/-Anders (att ett sundare liv ska vara så förbannat svårt att uppnå. Jag menar, det kostar ju inget..tvärt om.)
 

Bilagor

  • bilen.jpg
    bilen.jpg
    36.2 KB · Visningar: 725
Jag investerar i lugn och ro. Hittills fyra månader ledigt, fyra kvar. Äntligen ett helt sommarlov med barnen!
 
Ett nytt badrum med duschkabin vore inte dumt nu när hallen är nymålad...
 

Bilagor

  • hallen400.jpg
    hallen400.jpg
    36.5 KB · Visningar: 681
Det blev en dslr till slut. En ny Pentax *ist DS.
Mina Nikonprylar har jag lagt ut på Tradera. Bort med dom. :)
 
Min inköpslista ser ut så här:

1. Beg 300d med kit optik
2. 15/2.8 Fisheye Sigma
3. 2 st Metz cl 45-1
4. 2 st stativ till metzarna
5. Radio sync till blixtarna
6. Fotoryggsäck
7. En bättre vidvinkel zoom
8. 1 st canon 550 ex (Så jag kan utnytja e-ttl
 
Investering hittils:

1 begagnad D100
1 begagnad Nikon 80-200 2,8 skjutzoom
1 begagnad Nikon 24-200 VR
1 Stativ av billigare modell
1 Liten kameraväska med plats för hus och en glugg att använda till vardagsbruk.
1 Minneskort CF2 1Gb

Kvar på önskelistan för tillfället:
En bra blixt.
Photoshop CS2
Fotoskrivare
Portabel lagringsenhet
Glugg med macromöjligheter
Hemmastudio
 
Om någon vecka/dar:

- Canon EOS 350D
- Canon 17-40/4 L USM
- Nått minneskort

Senare under året kanske Canon EF 70-200/4,0 L USM

Dyrt för en fattig student :)
 
Vevo skrev:
Nyss köpt: Sigma 17-35 f/2,8-4 EX DG (nya versionen som var förbättrad på en mängd punkter)

På väg på posten: Minolta Program Flash 5600HS(D)
och Sigma EX 28-70 f/2,8 DG

Inom snar framtid: Sigma EX 100-300 f/4 och Sigma EX 1,4x APO telekonverter. Sedan är slutshoppat för i år (intalar jag mig själv genom suggestiv självhypnos)

mvh/Ove

Det blev en Tamron 28-75/2,8 DI IF XR istället för Sigma 28-70 f/2,8 DG. Ett Sigma EX 100-300 f/4 blev det också. Min självhypnos verkade inte funka som den skulle för jag beställde även lite paraply och stativ, Sigma 1,4x APO konverter och en omnibounce. Där ser man hur det kan gå. Nu får det vara köpstopp. Man ska ju ha semester också.

/Ove
 
Ett Rolleinar 3 närbildsset för Baj. III (Rolleiflex 2.8) skulle jag gärna investera i.
Om jag bara kunde hitta nåt.
Annars är det nog bara film jag behöver.

Olle
 
Trådutlösare står högst på listan just nu, men ett DA 50-200 och DA 12-24 f/4 till min *ist DS vore kul... tror inte jag kommer ha de pengarna i år bara. Nästa år...

Hälsningar
/* Roland
 
Det är bara att inse... ett nytt minneskort måste införhandlas. 512 räcker ju ingenting om man inte har möjlighet att tömma. *tänker på semestern*
 
kreatören skrev:
Ett nytt badrum med duschkabin vore inte dumt nu när hallen är nymålad...

Jag kan verkligen rekommendera att du bygger ett nytt badrum! Har njutit av ett nytt stort badrum på 11 m2 i 2 månader nu och inser att det var värt varje slant!

Och kanske ett vidvinkligare objektiv så att jag kan föreviga HELA badrummet och inte bara hälften...
 

Bilagor

  • badrum.jpg
    badrum.jpg
    25.2 KB · Visningar: 544
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.