ANNONS
Annons

Vad ska du investera i under året?

Produkter
(logga in för att koppla)
min investering just nu

Tamron AF SP 200-500/5,0-6,3 Di LD IF for Canon
blir mitt nya tillskott för i år..
verkar fint, enligt tester jag läst och prisvärt..
är redan beställt
/Lasse

Re: min investering just nu

Larslaguna skrev:
Tamron AF SP 200-500/5,0-6,3 Di LD IF for Canon
blir mitt nya tillskott för i år..
verkar fint, enligt tester jag läst och prisvärt..
är redan beställt
/Lasse

Finns det egentligen så mycket att läsa om den?

MVH Niclas,

Niclasfoto skrev:
Enligt mina erfarenheter av Canons IS så hoppar IS,en endast till i starten När kameran är inställd så att IS,en aktiveras när avtryckaren trycks ned i ett læge dær kameran inte ær "aktiv".

Jag har IS,ens aktivitet på objektivets AF,stopknappar och om jag då har aktivierat huset genom ett halvt nedtryck av avtryckaren så hoppar inte IS,linsen till när jag aktiverar den.

Det samma gäller om man ställer IS,en att aktiveras vid knappen før exponeringslåset.

Inte alla som vet detta tror jag.

Själv så använder jag ofta enbensstativ. Det ger mig möjlighet att ha självförtroendet uppe när tiderna hamnar på runt 1/60 sek vid 700mm.

MVH Niclas,

Ja, så är det ju...men canonens is startar väl så snällt och fint, det surrar väl nästan bara..iaf i den jag klämde på på mässan -05.

Nikons 200-400 gör verkligen ett skutt.
Kanske går at ställ in på nåt sätt som du beskriv men vet inte det...hade

Kul med lite läsning.
Jo jag läste FOTO,s test men har inte sett så mycket mera..
Säkerligen ett finfint objektiv för de pengarna!

MVH Niclas,

Jag köpte en Nikon D200 i förgår och ett Sigma 18-50/2.8 samt ett linsskydd till detta.

Under sommarn blir det att kolla in ett telezoom eller makroobjektiv.

Just nu letar jag efter en bra väska där jag kan få plats med framtida inköp samt D200:an.
Helst någon halft ryggsäcksliknande sak.
Såg på en Prolow..nåt hette den.

Investera i ?

Jag tröttnade på Minolta och sålde av hela skiten.
Köpte Canon istället, det kostade mig många sköna tusenlappar men jag hoppas jag kommer att trivas bättre. Det bli väl framför allt lättare att hitta grejer man vill ha.

Så vad ska jag investera i detta året.
Canon EOS 30D
17-85 EF-S IS USM
BG-E2
EF 300/4 eller EF 400/5,6
och om pengarna rinne till i rätt hastighet
EF 70-200/2,8

Tja nu blev det en del till här för min del i år:

Nikkor 12-24mm
Nikkor 18-200mm
MC-30 trådutlösare
Epson P-2000
Ett 055 PROB
MB200 till D200

Jag är nog ganska nöjd för i år.

Synd bara att vädret här i Borgå är så uselt. Jag vill se våren!!!

Jag ska investera i en...

Telezoom. 70/80-200/2.8
Ny dator.
Ny skärm (Lacie 120).
Sigma 28/1.8 eller 24/1.8

Ojoj. Detta blir dyrt :)

Nikons 70-200 ...ca 20000, en bra skrivare, runt 25000...och en nya dator...en grym en 15000...skärm också, visste ni att Dell säljer en 30 tumare...21000

Detta blev visst ingen investeringslista utan en drömlista...man kanske skulle skaffa ett jobb till...

Jag har nyligen beställt Canon EOS 30D, BG-E2 och EF-S 17-55/2,8 IS USM (med motljusskydd och filter). Det sved till i plånboken (24 200 kr från svensk postorder) så nu får jag nog lugna mig resten av året!
MVH
/JK

Usch, jag törs inte ens tänka på vad jag har investerat i under året....de pengarna hade garanterat räckt till ett nytt tak på huset..

Jag har ett 80-200/2,8 på gång till min D70.

Har också beställt Kenko PRO300 konverters (1,4x och 2x). Det får räcka för ett tag...

Studiobygge

Under 2006 ska vi färdigställa vår produkt/porträttstudio, samt komplettera med utrustning för det.

Använder Nikon & Elinchromprodukter.
Så vi kommer komplettera med följande.

# Objektiv för produkt/porträttfotografering
# Elinchrom blixt (1 st. BX100)
# Elinchrom raster i flera varianter
# Bakgrunder mm.

Senast ändrad:
Gitzo G1320 Classic Studex, stativ i aluminium.
Manfrotto Hydrostatic 468MGRC4, kulled.
Canon Speedlite 430EX
SanDisk SecureDigital Extreme III, 1 eller 2GB.

Väntar på mitt 24-70/2.8 objektiv.
Blir väl ett nytt minneskort snart. Syrran börjar gnälla lite väl mycket att hon inte får ha sitt. :D
(Det är ändå så förbaskat slött)

Skrev i denna tråd för ett år sedan så jag gör det nu igen.
Förra året köpte jag min första och andra DSLR (300D och 20D), bra optik och diverse kringprylar inklusive en hel studioutrustning. I år har det blivit ett objektiv hittills som var defekt (24-70L) och en del andra prylar. Näst på tur står ett till hus, lutar åt 5D just nu. Sedan blir det nog en prime till, 50 1,4.
Köper nog en hockeytrunk av den typen som målvakter använder, jag ska ha den som kameraväska.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar