Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad säger upphovsrätten om musik i bildspel?

Produkter
(logga in för att koppla)
Från STIMs webbplats:
"Kommunerna är skyldiga att betala till Stim för den musikanvändning som sker i kommunal regi, det vill säga när kommunen är ansvarig anordnare.
Avtalet med kommunerna består av tre delar:
1) Ett fastställt årligt belopp baserat på ett örestal per kommuninvånare. Örestalet är framförhandlat mellan Stim och Svenska Kommunförbundet och täcker musikanvändandet inom skola, barn-, sjuk- och äldreomsorg samt vid kommunala arbetsplatser."

Så vad jag förstår går det utmärkt att göra bildspel i skolan och visa för klassen.

Intressant tråd detta som jag kickar lite liv i igen,
En grej som både jag och andra har nytta av är att nörda ner sig lite på myspace! Hitta en relativt okänd grupp/artist och vänligt fråga om lov att spela deras okända (men förhoppningsvis väldigt bra musik) till mitt bildspel och på så sätt får både mina snygga bilder och deras sköna musik uppmärksamhet, en win-win helt enkelt! :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar